BasBQ
Beef en Steak

Apple Brined Turkey

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Vandaag een heerlijke kalkoen gemaakt naar recept van bbq-nl.com /Noskos. 

Laat ik maar met het resultaat beginnen. Damn deze was heerlijk!

Allereerst de Brine gemaakt. (Appelsap, zout, bruine suiker, kruidnagel, knoflook, gember, sinaasappel en laurier)



Mooie kalkoen er 24 uur onderdompelen.




De kalkoen afgedroogd en gevuld met appel en rozijnen om vervolgens een nachtje laten drogen in de koelkast.



Op de Q ermee. 175 graden tot een kern van 74.


Vleugels in het begin ingepakt tegen verbranden.


Halverwege vleugels ontdaan van folie en de donkere delen juist afgedekt met folie regen uitdrogen/verbranden.



Klaar na 2,5 uur. Was een kalkoen van 4,8 kilo.






Borst was super mals en sappig. Poten iets droger. Al met al een heerlijke kalkoen en de geboorte van een traditie.  :D





 
Ziet er top uit !
 
dat is een waar feestje geweest Tim
 
Is niet een verkeerde traditie die geboren is :D wat een mooi resultaat zeg.
 
Hij Ziet er heerlijk uit Tim, mooi kleurtje
 
Lekker hoor
 
Dat ziet er goed uit daar wil ik mijn tanden wil inzetten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Mooi kleurtje!! Had je nog een zak ijs op de borst gelegd voordat je kalkoen de BBQ op ging? Daar maak je de borst kouder mee en zijn bij mij de borst en poten gelijktijdig gaar.
 
noskos zei:
Mooi kleurtje!! Had je nog een zak ijs op de borst gelegd voordat je kalkoen de BBQ op ging? Daar maak je de borst kouder mee en zijn bij mij de borst en poten gelijktijdig gaar.


Nee, heb ik niet gedaan. Ik zeker een idee voor de volgende keer.
Ik heb hem op de 57er gemaakt en heb wel met alu folie hitteschilden gemaakt om de directe warmte te beperken. Maar ik vermoed dat de  punt van de borst vlak langs de deksel gelegen heeft en zich daar de warmte opgedoft heeft. Dat hij daarom zo gekleurd is vergeleken met de rest.



 
Traditie in ere houden, kalkoen met kerst gaat er altijd wel in.
Heerlijk.  :) !
 
ziet er fantastisch uit. Ik heb hem ook gemaakt voor de kerst en was perfect. Zie alleen dat je een vulling heb gebruikt hoe heb je die gemaakt?
 
Klasse... ik vind de kleur (verschillen) juist mooi om te zien. Zal gesmaakt hebben.
Grz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan