Qua temperatuur lijkt het haast wel voorjaar. Mooie dag voor een mooi stuk vlees. Ik had nog een Angus Cote du Boeuf in de vriezer van ruim 800 gram. Rustig laten ontdooien en met een beetje olie en Todd's dirt ingesmeerd.
Eerst indirect tot 35 graden kerntemperatuur, daarna direct tot 50 graden, bij 40 graden gekeerd.
Voor het snijden ruim 10 minuten laten rusten, heeft wel als nadeel dat het vlees wat afkoelt ook al is het vlees afgedekt.
De smaak was top, ik heb gelukkig nog twee van die stukjes in de vriezer
Stuk vlees voor de BBQ

Eerst tot 35 graden kerntemperatuur indirect, daarna direct tot 50 graden kerntemperatuur op gietijzer GBS rooster. Bij 40 graden gekeerd.

Gesneden Cote du Boeuf

Bordje

Smaak was top, zoeken naar een optie om langer te laten rusten en temperatuur te behouden.
Eerst indirect tot 35 graden kerntemperatuur, daarna direct tot 50 graden, bij 40 graden gekeerd.
Voor het snijden ruim 10 minuten laten rusten, heeft wel als nadeel dat het vlees wat afkoelt ook al is het vlees afgedekt.
De smaak was top, ik heb gelukkig nog twee van die stukjes in de vriezer

Stuk vlees voor de BBQ

Eerst tot 35 graden kerntemperatuur indirect, daarna direct tot 50 graden kerntemperatuur op gietijzer GBS rooster. Bij 40 graden gekeerd.

Gesneden Cote du Boeuf

Bordje

Smaak was top, zoeken naar een optie om langer te laten rusten en temperatuur te behouden.