BasBQ
Beef en Steak

Angus cote du Boeuf

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Qua temperatuur lijkt het haast wel voorjaar. Mooie dag voor een mooi stuk vlees. Ik had nog een Angus Cote du Boeuf in de vriezer van ruim 800 gram. Rustig laten ontdooien en met een beetje olie en Todd's dirt ingesmeerd.
Eerst indirect tot 35 graden kerntemperatuur, daarna direct tot 50 graden, bij 40 graden gekeerd.
Voor het snijden ruim 10 minuten laten rusten, heeft wel als nadeel dat het vlees wat afkoelt ook al is het vlees afgedekt.
De smaak was top, ik heb gelukkig nog twee van die stukjes in de vriezer :)

Stuk vlees voor de BBQ


Eerst tot 35 graden kerntemperatuur indirect, daarna direct tot 50 graden kerntemperatuur op gietijzer GBS rooster. Bij 40 graden gekeerd.



Gesneden Cote du Boeuf


Bordje


Smaak was top, zoeken naar een optie om langer te laten rusten en temperatuur te behouden.
 
Ziet er heerlijk uit! :) Daar lust ik wel een stukje van......!!  ;)
 
Zo dat is een beste homp vlees!
 
Ziet er top uit!! Knap hoor, om dat goddelijke vlees te kunnen bewaren.
 
dat ziet er heerlijk uit, borden voor verwarmen misschien?
 
uipko zei:
brownier zei:
Smaak was top, zoeken naar een optie om langer te laten rusten en temperatuur te behouden.

In alufolie en daarna handdoek er omheen

Dit doe ik altijd, werkt heel goed vind ik.
 
Doe maar een stukje, met vet graag :D
 
Lekker stuk vlees.
Wat ik vaak doe om te laten rusten.
Heteluchtoven instellen op een temperatuur net onder je kerntemperatuur en voorverwarmen.
Vlees erin zonder folie of andere afdekking.
Dan blijft het korstje nog een beetje intact en hij gaart niet verder.
 
Dit ziet er heerlijk uit en Bert zijn manier klinkt iig goed!!
 
Bert zei:
Lekker stuk vlees.
Wat ik vaak doe om te laten rusten.
Heteluchtoven instellen op een temperatuur net onder je kerntemperatuur en voorverwarmen.
Vlees erin zonder folie of andere afdekking.
Dan blijft het korstje nog een beetje intact en hij gaart niet verder.
Maar met hetelucht ligt je temperatuur toch 20% hoger? Daar moet je dan ook rekening mee houden. 60? hetelucht is een soort 72?. Ofzoiets....
 
Mooi "stukje" vlees hoor!
 
Dominique zei:
Maar met hetelucht ligt je temperatuur toch 20% hoger? Daar moet je dan ook rekening mee houden. 60? hetelucht is een soort 72?. Ofzoiets....

Dan zit ik goed, ik zet hem altijd standaard op 48 graden.
 
Bert zei:
Dominique zei:
Maar met hetelucht ligt je temperatuur toch 20% hoger? Daar moet je dan ook rekening mee houden. 60? hetelucht is een soort 72?. Ofzoiets....

Dan zit ik goed, ik zet hem altijd standaard op 48 graden.
Duidelijk! Als je dat niet weet en er geen rekening mee houdt, baal je toch mooi anders. Denkikdan...
 
volgens tv kok Kranenbroek het beste stukje vlees van het rund! En nog Angus ook! lekker!
 
Angus beef smaakt super. Dit stuk ziet er fantastisch uit. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan