BasBQ
Beef en Steak

Angus Beef hammer

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
313
Deze stond al een tijdje op het lijstje om een keer te maken en lag op me te wachten in de vriezer. van de week besloten om hem eindelijk te maken

2,3 kg angus beef hammer uit de vriezer gehaald een dag of 2 van te voren.
IMG_2080.jpeg


Als eerst begonnen met het trimmen van alle vliesjes en silverskin dit vond ik nog vrij lastig gaan het is toch wel een taai stuk vlies wat eromheen zit, hierna opgebonden om het een beetje bij elkaar te houden (let niet op mijn knoopkunsten)
IMG_2081.jpeg


Hierna was het de beurt aan het injecteren van de hammer met runderfond en voorzien van een mooie laag rub (noskos the beef) dit mocht een nachtje intrekken in de koelkast en dan de volgende dag lekker vroeg beginnen met de kamado aansteken.
IMG_2082.jpeg


7 uur in de ochtend de bbq aangestoken en om 07:30 was hij er klaar voor (lijkt net een klein stukkie op de Big joe)
IMG_3187-1.jpeg


IMG_3189.jpeg


na een 3,5 uur in de rook van 3 chunks hickory bleef de tempratuur vast hangen op 65 graden, tijd om in te pakken.
IMG_2090.jpeg


Ingepakt met wat resterende runderfond en roomboter, de bbq opgestookt op 140 graden en hij mag er weer op.
IMG_2091.jpeg


En toen ging het vrij snel! we hadden verwacht dat het monster rond half 5 pas klaar zou zijn en dat we hem dan nog een uurtje zouden laten rusten in de koelbox.
rond half 2 gaf de thermometer 94 graden aan, even wat geprikt met de thermapen en dit voelde super zacht zelfs sommige stukken waren dik 98 graden, dan maar wat vroeger eten vandaag! uurtje in de koelbox gelegd onder een theekdoek.
IMG_2096.jpeg


IMG_2092.jpeg


Lekker wat uit elkaar getrokken en gegeten met wraps met de nodige groentjes erbij. met zn viertjes (2 volwassene en 2 kleine kids) was het zo weg. ik had de gedachten als ik veel overhoud om bitterballen ervan te maken maar met wat nu over was is dat niet de moeite.
IMG_2097.jpeg


wat ons betreft voor herhaling vatbaar!
IMG_2098.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Eet je dit altijd pulled?
 
Ziet er goed uit! Eet je dit altijd pulled?
Was voor ons de eerste keer. Pulled is voor dit keer in iedergeval goed bevallen.
 
Dat ziet er goed uit!

Machtig stuk vlees.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Het blijft een flinke stomp om te zien.
Lekker. Zou graag ff willen proeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan