Op zaterdag was de extra competitie, telde niet mee voor de echte wedstrijd. Een van de onderdelen was steaks & burgers.
De bedoeling was dat een paar juryleden bij je tent komen en dan van je steak en hamburger komen proeven.
Bij het team van Julius hadden ze een keurig tafeltje met tafelkleed en stoeltjes. Op zich niet veel mis mee.
Op het moment dat de Jury komt en aan tafel zit krijgen ze ieder een fantastisch bord met.......,.
Asperges
En pas toen dat op was kregen ze een bord met steak en burger.
Dit noem ik het inpakken van de jury. De jury vindt het prachtig dat ze zo gef?teerd worden dat ze voordat het eigenlijke gerecht dat gejureerd moet worden al bonuspunten hebben.
Ook verpesten ze het voor de teams die na hun gejureerd moeten worden. De Juryleden kunnen maar zoveel eten, dus als je zorgt dat de jury vol zit zullen teams daarna het moeilijk hebben.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat het programma zo erg ver uitloopt en dat jou stuk vlees ligt te verpieteren.
Je kan het zien als handig gebruik maken van de zwaktes van de jury. Maar ik vind dat je als team ook voor een eerlijke wedstrijd moet zorgen.
En daar zit het hem in, als Julius dit als acceptabel ziet dan heb ik er een hard hoofd in dat het er bij zijn wedstrijd wel eerlijk aan toegaat. Wie zegt mij dat de inhoud van de doos werkelijk onbekend is voor de teams

.