BasBQ
Beef en Steak

Aluminiumfolie heat deflector

 

Robsteady

Kooltjesharker
Berichten
106
Ik had vernomen dat het slim is om je pizzasteen/heat deflector te voorzien van aluminium wanneer je deze gebruikt voor indirect koken op de kamado. Gisteravond 20-25 min indirect gegrild op zo’n 190 graden. Niks aparts gezien of gemerkt. Ook geen rare smaak of iets.

Nu zie ik net bij het uithalen van de heat deflector dat de aluminiumfolie aan de onderzijde dus is weggesmolten..

Iemand tips om dit in de toekomst te voorkomen? En wat is nu het slimst? Alle kolen eruit halen, schoonmaken, nieuwe erin en schoonbranden?
 
En wat voordeel zou je hebben met de alu folie?

Als het is om niet vies te worden, kan je ook gewoon een druippan plaatsen. Ofwel een kuipje in alufolie er bovenop leggen.

Ik heb zo een druippannen, maar vergeet ze meestal te plaatsen. Dan komt er viezigheid op de steen en daar ga ik de dag erna eens met het plamuurmesje over en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, laat de aluminium om de deflector voortaan achterwege😎
 
Gewoon een druippan er onder, of van die wegwerp alu bakjes,..
 
Ik gebruik een vlaaibakbodem van de action is laag en opzich redelijk groot geloof een euro of 3
 
Ik heb er zelf ook aluminiumfolie omheen om het inderdaad wat schoon te houden. Geen last van verband folie ik heb wel vrij dikke folie eromheen van zo’n 50 cm rol.
 
Ik gebruik paella pan als druipbak.
Leg tussen de pan en deflectorsteen 3 grote moeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan