BasBQ
Beef en Steak

Alternatieven druippan

SteveMarcos

Tondelzoeker
Berichten
17
Hoi,

ik ben op zoek naar een alternatief voor een druippan. Ik kan voor mijn Bastard Medium de druippan bij mij om de hoek (bij F*nq) aanschaffen.

Maar heb ook nog de Weber aluminium bakjes. Kan dit ook?

Ik hoor graag.
 
Er zijn heel veel mogelijkheden. Wegwerk aluminium bakjes, oven schalen. Ik gebruik zelf graag een bbq van de action, dat is een grote ronde metalen schaal van een paar euro, die ik dan in aluminium folie inpak.
 
Er zijn heel veel mogelijkheden. Wegwerk aluminium bakjes, oven schalen. Ik gebruik zelf graag een bbq van de action, dat is een grote ronde metalen schaal van een paar euro, die ik dan in aluminium folie inpak.

Ik weet niet of deze ook in een medium kamado gaat passen. Bijkomend voordeel is wel dat meteen een extra grill oppervlakte hebt aangezien je het rooster van de Action BBQ kan ophogen.
 
Ok top. Krijg je geen gezever, als ik toch kies voor die aluminium bakjes, als je deze direct op de platesetter plaatst? Bijvoorbeeld aankoeken en dergelijke.
 
Ik weet niet of deze ook in een medium kamado gaat passen. Bijkomend voordeel is wel dat meteen een extra grill oppervlakte hebt aangezien je het rooster van de Action BBQ kan ophogen.
Je hebt gelijk, daar had ik overheen gelezen!
 
Ik heb het van noskos afgekeken. Een rvs dienblad op de goede maat gekocht en deze dek ik af met alu folie.
Die alu bakjes gaat ook maar is op termijn zonde van het geld.
 
Ik had er eentje mee besteld van bij de KJ. Is een ronde en vrij hoog van rand. Dus kan hem niet altijd gebruiken. Als ik half doe, moet ik nog met alu folie een bakje plooien. En van het weekend bv 2 grote stukken vlees met reverse gedaan. Ik leg dan het gietijzeren rooster al in de KJ op een lagere stand zodat deze mee kan opwarmen, maar dan past die druippan er al niet meer onder.

Voor mezelf eerder kijken voor 2 halve als dat bestaat en met een rand van max 20mm of zo.
 
Ik gebruik een metalen dienblad. Die pak ik in met aluminium folie. Is deze snel weer schoon.
 
Ik heb ergens eens stalen 'schotels' in shopprimer op de kop getikt.
De shopprimer er afgeschuurd en dan goed ingevet en die dienen nu als drupplaat.
zijn platte schijven met een opstaand randje van een paar mm.
werkt tot nu toe goed.
 
Bastard heeft halve druippannen, verschillende maten.
 
Bastard heeft halve druippannen, verschillende maten.
Die grote heb ik voor m’n weber 47. Past precies! Mooie kwaliteit ook.
 
Heb voor een paar euro de rvs ovenschalen (3 maten) van Ikea gekocht.
Is altijd iets bij wat past en zijn snel schoon.
 
aldi heeft nu 2 mooie maten stalen pannen in de aanbieding ideaal als druippan
 
Terug
Bovenaan Onderaan