BasBQ
Beef en Steak

Allereerst PP op mijn UDS

 

eamesz

Kooltjesharker
Berichten
188
Beste Q-ers,

Bij dezen alvast wat foto's en info van mijn eerste 'echte' run voor een PP en natuurlijk bijbehorende sticker!

2.5 kilo B&S 'Hollandsche' Varkensschouder.


Met hele pittige Duitse mosterd.


In ze Rub!


Kent u vast wel...


Lekker ingesnoerd om te rusten (nachtje in de koelkast)


Excuses voor de zooi, maar om 0.730 ben ik niet altijd even opgeruimd...


Daar gaan we dan (met 3 blokjes Wiskeyhout..)


In de glaze na 5 uur!


08.01 110C UDS - 2C vleesch -> GO! 
08.36 113C en 10C
09.28 116C en 34C
10.37 115C en 52C
11.19 115C en 57C
12:13 120C en 62C
12.53 120C en 63C + GLAZE!!!

Updates volgen zodra ik tijd heb!
 
ziet er al goed uit, succes verder
 
Spannend!
 
Hoi Q-ers,

De vleestemperatuur zit nu op 70C en ik vroeg me af wanneer ik het moet gaan inpakken??

Ik heb bij 63C (5 uur op de UDS) de varkensschouder in de glaze gezet (heb gelezen dat dit bij 5 uur of bij 74C - welke als eerst bereikt wordt, gedaan moet worden).

Aangezien dit nu zo'n 1.5 uur geleden is denk ik nog tot 15.00 uur door te gaan en dan in de folie te gaan wikkelen?

Gr. Erwin
 
Hoi Q-ers,

Ik heb net besloten om bij 74C en 2 uur in de glaze het vleesch maar te gaan inpakken.....

Ik hoop dat alles goed gaat! Iemand een idee hoe lang het nu gaat duren voordat ik op 88C kom??

Gr. Erwin
 
Jouw tijdschema en kerntemperaturen komen nagenoeg precies overeen met mijn laatste Turbo PP.
De temperatuur zal waarschijnlijk even stagneren maar als hij omhoog gaat lopen (De Turbo schakelt dan in ;) ) dan duurt het ongeveer, en dat is echt met een vette vinger, 1 graad per 10 minuten dus ongeveer nog 140 minuten (2 uur en 20 minuten)

Ziet er overigens al zeer smakelijk uit, succes verder en ik ben benieuwd naar het eindresultaat
 
Beste Q-ers,

Het werd dus 16.09 toen alles klaar was. Een hele mooie run van 8 uur lang.

En het heeft ons toch goed gesmaakt!!



Heb ik nu een Stickertje verdient meester??

Gr. Erwin
 
Dat ga in ook maar eens proberen binnenkort ziet er lekker uit man!
 
Hoi Buur en Ceriel,

Bedankt voor jullie berichten!

Het was ontzettend lekker, maar toch ook een beetje spannend of alles ging lukken. Schoonouders, schoonzus en zwager waren ook gekomen en dan is het wel erg fijn als iedereen het erg lekker vind!

Gr. Erwin
 
Ziet er lekker uit.
Gefeliciteerd met je knorretje.
 
pp is altijd lekker, gefeliciteerd met je knor
 
Ga ik binnenkort ook doen
 
Hele mooie run met je UDS. Ik vind het wel iets hebben als je wat klaarmaakt in of op iets wat je zelf gebouwd/ gemaakt hebt. En dan lekker volgevroten achterover leunen in je tuinstoel met een welverdiend koud biertje :)
Gefeliciteerd met je Knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan