BasBQ
Beef en Steak

All American Day; Pulled Pork, Caroline mustard sauce, Cajun pasta salad, coleslaw, red fruit crumble

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.677
Gisteren maar een beetje beperkt gehouden. Vrienden op bezoek. Tja wat ga je maken.... :unsure:
Diepvries omgegraven en wat kom ik tegen, een stukje procureur van 2 kg---Eureka. Pulled Pork.
Dus snel wat erbij gezocht:
- Pulled pork ala het wedstrijdrecept van Noskos
- Carolina Mustard sauce volgens het recept van Noskos. --> AANRADER.
- American coleslaw met spitskool en worteltjes
- Pickeld red unions
- Cajun pasta salad
- Red fruit crumble met ijs.

O ja, en wat flesjes Alfa.

Pulled Pork op de Q. De kern was bij aanvang nog 0C ondanks dat het stukje al 2 dgn uit de vriezer lag. De avond van tevoren geinjecteerd met marinade en in de rub gezet.
BGE aan, en bij 90 C de porky er op. Lekker laten roken met appel- en kersenhout. Temperatuur afgeregeld op 110 - 115 C en ieder uurtje ff gesprayed met mengsel van appelazijn en appelsap.
Na 5,5 uur, jawel hoor, in de stall rond de 67 C. Ingepakt met dikke folie en de glaze. Temperatuur op laten lopen naar 120 - 125 C.
Rustig door laten garen tpot 93 C., ingepakt in een handdoek en laten rusten. (bier moet tenslotte ook op). Totale tijd op de BGE 8 uur.

IMG_5993.JPG


IMG_5995.JPG


IMG_5996.JPG
IMG_5997.JPG



Daags ervoor de bijgerechten gemaakt en het geheel opgediend. Wat een smaak pallet.

IMG_5998.JPG



Als afsluiting een red fruit crumble. (450 gr. blauwe bessen, frambozen en aardbeien in gelijke delen) met een crumble met kokos erin.
Helaas te veel blauwe bessen kookte wat op en de crumble verzoop. Toch nog redelijk gelukt.

IMG_5999.JPG
IMG_6001.JPG
IMG_6002.JPG


Zo, en nu naar de Weight Watchers Club....
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Wow Peter, dat ziet er allemaal overheerlijk uit.
 
Heel mooi. Ik wil ook een Pulled Pork doen.. Net 1 in mijn winkelmandje gelegd.. ;-)
 
Lekker peter!
Gefeliciteerd met je 🐷 , Onee, had je al.😂😂

Ziet er allemaal heerlijk uit zo.
 
Waar háált die man het vandaan !:love:
Mooi complete maaltijd zo met alle smaken in balans
 
Dan gaat de TS het recept moeten posten.
De cajun pasta salad die ik gemaakt heb is gebaseerd op onderstaand recept.

en

 
Terug
Bovenaan Onderaan