BasBQ
Beef en Steak

afmetingen WGA doos

 
 
 

eikie

Kooltjesharker
Berichten
175
Ik moet mag zo nu en dan voor mij werk naar de VS en de prijzen gezien te hebben, had ik het plan om een WGA aldaar op te pikken en in een koffer mee te nemen naar ons land.
Helaas moet de ding vrijwel geheel in de koffer (plus wat kleinere dingen in de handbagage), al dan niet in doos, dus vandaar de vraag, wat is de afmeting van de doos, of heeft iemand ervaring met de vraag of de WGA in een redelijk standaard koffer past, al dan niet met wat kleren voor 1 dag erbij.
 
Je kan de WGA gewoon in elkaar zetten en dan gebruiken om je handbagage in te doen. zo'n mooie en stevige handbagage koffer kom je nergens tegen ;).
 
Frits zei:
Je kan de WGA gewoon in elkaar zetten en dan gebruiken om je handbagage in te doen. zo'n mooie en stevige handbagage koffer kom je nergens tegen ;).
Dat is helaas niet mogelijk. Het ding moet in de koffer. Anders wist ik het wel inderdaad.
 
Het probleem is ook dat ze in Amerika waarschijnlijk nog de WGA met drie handvaten hebben, die dozen zijn groter.

Product Dimensions: 12.2 x 21 x 14.5 inches ; 14.5 pounds = 31 cm * 54 cm * 37 cm gewicht 6.6 kilo

Aangezien hij uit twee delen bestaat kan je hem dus ook in je koffer stoppen als deze 20 cm hoog is en opvullen met je kleren. Een nieuwe WGA is namelijk brandschoon
 
Frits zei:
Het probleem is ook dat ze in Amerika waarschijnlijk nog de WGA met drie handvaten hebben, die dozen zijn groter.

Product Dimensions: 12.2 x 21 x 14.5 inches ; 14.5 pounds = 31 cm * 54 cm * 37 cm gewicht 6.6 kilo

Aangezien hij uit twee delen bestaat kan je hem dus ook in je koffer stoppen als deze 20 cm hoog is en opvullen met je kleren. Een nieuwe WGA is namelijk brandschoon
En dan de doos laten voor wat het is. 20 cm moet haast wel passen, even meten..
 
Ja de doos gewoon daar laten, is allemaal extra gewicht ;)
 
Je kan er uit voorzorg wel iets van een plastic zak of tas omheen doen. De roosters zijn vaak wat vettig.
 
Frits zei:
Ja de doos gewoon daar laten, is allemaal extra gewicht ;)
Gewicht is niet zo'n issue, maar heb verder niets aan die doos. Denk dat ik 'm inderdaad maar uit de doos haal en in delen in de koffer stop. Het ding is meer dan 20cm hoog, dat moet dus wel passen.
 
Ga dat maar eens uitleggen aan de douane, u neemt een BBQ mee van uw reis ui de USA.....
=))
 
ReneR zei:
Ga dat maar eens uitleggen aan de douane, u neemt een BBQ mee van uw reis ui de USA.....
=))

Wat zou je aan invoerrechten moeten betalen? En ga je via het poortje 'goederen aan te geven'. Doe je dat niet dan komt er ook nog een boete boven op.
 
Zolang je de doos weglaat en geen bonnetje bewaard heb je die toch gewoon vanuit Nederland meegenomen en gaat 'ie weer mee terug?
 
Je mag volgens mij ?/$450 gewoon invoeren als bagage. Via internet bestelling is dat ?22 vrij van invoer.
 
dennisb zei:
Je mag volgens mij ?/$450 gewoon invoeren als bagage. Via internet bestelling is dat ?22 vrij van invoer.
430 euro aan waarde mag je gewoon zonder zorgen invoeren als passagier, plus eventuele tabaksproducten en alcohol (ook beide met een limiet).

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/voor_welke_goederen_hoef_ik_geen_belasting_te_betalen_krijg_ik_vrijstelling_van_belasting

En daar waar de beveiliging en dan vooral bij vertrek uit de VS, raar zullen opkijken van een grill in een koffer, mag het dus allemaal wel.
 
Wga kost nog geen 50? in Amerika, dan mag je dus nog 380? aan spullen kopen.
Mocht je al 430? gekocht hebben dan hoef je alleen btw over je wga te betalen... ? 10,50?. Dan is de wga nog steeds spotgoedkoop.
 
Frits zei:
Wga kost nog geen 50? in Amerika, dan mag je dus nog 380? aan spullen kopen.
Mocht je al 430? gekocht hebben dan hoef je alleen btw over je wga te betalen... ? 10,50?. Dan is de wga nog steeds spotgoedkoop.
Het gaat alleen om de WGA zelfs, de invoerlimieten zijn het probleem niet. Het enige probleem is/was dat alles in de koffer moet zonder dat er aan de buitenkant iets te zien valt.
Maar met de maten die je gegeven hebt is het probleem waarschijnlijk opgelost, nu nog even wachten tot begin april om de proef op de som te nemen.
 
Je koffer gaat door de scan dus vragen zal je wel krijgen vermoed ik. Ken iemand die 2 57 roosters heeft meegenomen, maar mocht dit wel komen uitleggen. Was overigens geen probleem, maar ze pikten hem er wel uit.  :D
 
Boldeagle zei:
Je koffer gaat door de scan dus vragen zal je wel krijgen vermoed ik. Ken iemand die 2 57 roosters heeft meegenomen, maar mocht dit wel komen uitleggen. Was overigens geen probleem, maar ze pikten hem er wel uit.  :D
De TSA mag gaat elke koffer die ze "niet vertrouwen" open maken. Geregeld heb ik bij aankomst een briefje in mijn koffer gevonden met de tekst dat deze open geweest is "voor de veiligheid van iedereen".
Dat de koffer open gaat met een grill erin, daar ga ik maar vanuit, maar goed, ook dat moet geen problemen opleveren. Misschien een screenprint van de prijs van een Nederlandse WGA erbij doen, dan snappen ze het wel :)
 
Mijn buurman is nu in USA en wil dit ook voor mij doen. Hij zit in Texas. Welke winkelketen is voordelig in wga's?
 
Het maakt niet zoveel uit waar je hem koopt in Amerika. Bij Amazon, Target of Home Depot $49,99
 
Ze hebben daar allemaal die twee handgreepjes op de kopse kant... vind ik niet handig.

Vreemd dat het weg laten van twee handgreepjes voor Europese markt het dubbele aan verkoopprijs oplevert!  :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan