BasBQ
Beef en Steak

Afdichting luchtinlaat UDS

 

pizzabakker

Vuurmaker
Berichten
62
Ik heb moeite om de temperatuur stabiel te houden in mijn UDS. Als ik mijn inlaten sluit, dan kan er nog steeds lucht naar binnen.

Ik heb 3 lucht-inlaten zoals op de foto en alle gaten zijn al geboord helaas.

Wie heeft er idee?n om dit te verbeteren?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zie geen foto, dus kan je ook niet helpen...

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

 
Foto stond er eerder wel, maar lijkt nu weg te zijn. Maar als ik me het goed herinner is het zo'n draaischijf?

Ik denk dat die erg lastig af te dichten is. Het enige wat je kan proberen is kijken of beide schijven wel goed strak tegen elkaar aanzitten. Zoniet dan proberen of je dit strakker kunt krijgen. Of dit kan ligt natuurlijk even aan de verbinding van de schijven..

Alternatief is die dingen eraf halen, afdichten met een plaatje en ernaast gaten boren voor afsluitbare kogelkranen...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Geen foto, maar als er ondanks de dichte kranen toch lucht (zuurstof) binnenkomt denk ik aan de deksel afsluiting of je schoorsteen. ;)
 
Adrie zei:
Ik denk dat die erg lastig af te dichten is. Het enige wat je kan proberen is kijken of beide schijven wel goed strak tegen elkaar aanzitten. Zoniet dan proberen of je dit strakker kunt krijgen. Of dit kan ligt natuurlijk even aan de verbinding van de schijven..

Alternatief is die dingen eraf halen, afdichten met een plaatje en ernaast gaten boren voor afsluitbare kogelkranen...
+1

Ik merk hetzelfde met mijn WSM. De onderste schuiven dichten ook niet 100% af waardoor het lang duurt voordat de kolen uit zijn. Met de UDS (kogelkranen en Weber deksel) geen problemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan