BasBQ
Beef en Steak

Afdelingsbbq - Steaks proeverij (picanha, ribeye, dunne lende en ossenhaas)

 

Smokerb

Stoker
Berichten
295
Gisteren met wat collega's een gebruikelijke afdelingsbbq gehad. Mijn voorstel was om dit keer eens een andere weg in te slaan en een mooie maaltijd op tafel te zetten.
Bedacht om een steak proeverij te doen, aangevuld met coleslaw en Gebakken aardappeltjes.

Er zijn wat weinig foto's gemaakt in alle drukte maar het resultaat was super :)

Alles eerst op mijn eigenbouw reverse flow op 110 graden tot een kern van rond de 46 graden. Daarna afgrillen op de WGA richting de 51 a 52 graden.
resultaat was mooi medium en medium rare  :D

ronde 1: Picanha links achter en de rest was ribeye
photo_2018-06-08_08-11-51.jpg

photo_2018-06-08_08-12-11.jpg


ronde 2: Helft van de Ossenhaas(rest lag net te rusten) en dunne lende(entrecote)
photo_2018-06-08_08-12-15.jpg

 
Ziet er geweldig uit! wat vonden je collega's ervan? De meeste mensen denken bij bbq toch aan grote hoeveelheden worstjes, sat?tjes hamburgers etc. De focus leggen op ??n of een paar stukken goed vlees met bijgerechten levert wat mij betreft vele betere bbq op, maar daar is niet iedereen het zomaar mee eens.
 
Dat ziet er heerlijk uit, stukken beter als de 'normale' bbq. Waren de collega's een beetje onder de indruk van je grillkunsten?
 
De vorige keer hadden we een standaard bbq waar ik bij de slager al wel wat biefstuk spiesen bij had laten doen. Die waren ook direct favoriet dus de stap naar mooie steaks was snel gemaakt.
de hele afdeling kan lekker eten en een goed stuk vlees wel waarderen dus was ook niet veel voor nodig om ze over te halen, ondanks dat kende voor mij boven verwachting veel collega's de gekozen steaks (of een deel) nog niet of hadden ze het nog nooit op  :-O

Conclusie was dat iedereen eigenlijk alles super lekker vond maar iedereen had als ze er maar ??n uit mochten kiezen een wisselende voorkeur. Ik zelf kan niet kiezen dus zo'n proeverij bevalt mij uitstekend :blush:

leuke verdeling, iedereen deed wat(salade, aardappeltjes, toetje voorbereidingen, etc.) en ik en een collega hielden ons bezig met de hoofdzaak. Aan de complimenten te merken was iedereen heel erg tevreden :)

Als kers op de taart had de collega die mij assisteerde met het vlees nog een smeu?ge brownie uit de dutch oven gemaakt.
 
Dat klinkt als een bbq waar ik bij had willen zijn. hebben jullie nog vacatures? :)
 
Ik kan alleen maar zeggen dat het voor herhaling vatbaar is!!!  :D  :)
Het was heerlijk en goed bereid ondanks een paar rebellerende thermometers  X(
 
Denny zei:
Dat ziet er heerlijk uit, stukken beter als de 'normale' bbq. Waren de collega's een beetje onder de indruk van je grillkunsten?

Hallo Denny.
Wat versta jij dan onder een "normale" bbq. :-/
 
Hans zei:
Denny zei:
Dat ziet er heerlijk uit, stukken beter als de 'normale' bbq. Waren de collega's een beetje onder de indruk van je grillkunsten?

Hallo Denny.
Wat versta jij dan onder een "normale" bbq. :-/

Hoi Hans,

Zelf vind ik dit wel een normale BBQ hoor, ik kan zoiets zeker wel waarderen :D  Ik bekeek het even vanuit collega's oogpunt. Ik denk dat het grootste deel van de Nederlanders (zo ook mijn vrienden/kennissen/collega's) denkt dat dit in hun ogen geen  'normale'  BBQ is, die vinden een normale bbq een bbq met de hamburger, stokkie, worstje en verbrande speklapjes van de supermarkt met een stokbroodje kruidenboter vooraf (trouwens op zich niets mis mee natuurlijk). Vandaar de 'normale' tussen haakjes.

Ik denk dat menigeen het wel herkend als ze met kennissen/vrienden het over BBQ-en hebben dat en dat ze je dan vaag aan kijken van...1 stukje vlees, daar steek je dat ding toch niet voor aan, of wat is de lol van een stuk vlees 10 uur op de BBQ?  Tenminste mijn persoonlijke ervaring  ;) 
Gelukkig heb ik wel een zwager die daar wel schik aan heeft, altijd fijn als iemand een goed stuk vlees (of iets anders) van de Q kan waarderen.
 
Denny zei:
Hans zei:
Denny zei:
Dat ziet er heerlijk uit, stukken beter als de 'normale' bbq. Waren de collega's een beetje onder de indruk van je grillkunsten?

Hallo Denny.
Wat versta jij dan onder een "normale" bbq. :-/

Hoi Hans,

Zelf vind ik dit wel een normale BBQ hoor, ik kan zoiets zeker wel waarderen :D  Ik bekeek het even vanuit collega's oogpunt. Ik denk dat het grootste deel van de Nederlanders (zo ook mijn vrienden/kennissen/collega's) denkt dat dit in hun ogen geen  'normale'  BBQ is, die vinden een normale bbq een bbq met de hamburger, stokkie, worstje en verbrande speklapjes van de supermarkt met een stokbroodje kruidenboter vooraf (trouwens op zich niets mis mee natuurlijk). Vandaar de 'normale' tussen haakjes.

Ik denk dat menigeen het wel herkend als ze met kennissen/vrienden het over BBQ-en hebben dat en dat ze je dan vaag aan kijken van...1 stukje vlees, daar steek je dat ding toch niet voor aan, of wat is de lol van een stuk vlees 10 uur op de BBQ?  Tenminste mijn persoonlijke ervaring  ;) 
Gelukkig heb ik wel een zwager die daar wel schik aan heeft, altijd fijn als iemand een goed stuk vlees (of iets anders) van de Q kan waarderen.

Da's duidelijk, ik herken de situatie en als je dan verteld dat je een bepaald stuk vlees er wel 12 uur op heb gehad wordt de verbazing nog groter, zo iets van h? die's maf en totale ongeloof als je verteld dat je er ook een appeltaart op heb gebakken.
Maar gelukkig hebben we dan de foto's en verhalen op het forum nog. ;)  :D
 
Da's duidelijk, ik herken de situatie en als je dan verteld dat je een bepaald stuk vlees er wel 12 uur op heb gehad wordt de verbazing nog groter, zo iets van h? die's maf en totale ongeloof als je verteld dat je er ook een appeltaart op heb gebakken.
Maar gelukkig hebben we dan de foto's en verhalen op het forum nog. ;)  :D
[/quote]

Het wordt nog gekker als je zegt dat het stuk vlees na 12 uur ook nog heel erg lekker was ook... :D
 
b.asv zei:
Da's duidelijk, ik herken de situatie en als je dan verteld dat je een bepaald stuk vlees er wel 12 uur op heb gehad wordt de verbazing nog groter, zo iets van h? die's maf en totale ongeloof als je verteld dat je er ook een appeltaart op heb gebakken.
Maar gelukkig hebben we dan de foto's en verhalen op het forum nog. ;)  :D

Het wordt nog gekker als je zegt dat het stuk vlees na 12 uur ook nog heel erg lekker was ook... :D
[/quote]

Tja, en ik moet eerlijk bekennen dat toen ik (lang, lang geleden) ook zo'n vlees verbrandende hobbyist was en ik dat verhaal van die 12 uur maar moeilijk kon geloven.
Maar nu wel wat wijzer geworden hier. ;) :D
 
Hans zei:
Tja, en ik moet eerlijk bekennen dat toen ik (lang, lang geleden) ook zo'n vlees verbrandende hobbyist was ik dat verhaal van die 12 uur maar moeilijk kon geloven.
Maar nu wel wat wijzer geworden hier. ;) :D

Ik denk dat de meesten zo wel zijn begonnen, althans ik ben geen uitzondering daarop  :)
 
Lekker hoor, ziet er goed uit.
Doorgesneden met de Flex?? :D Als ik naar foto 2 kijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan