BasBQ
Beef en Steak

Afdakje maken.

Jaloers hoor, mooi stukje vakwerk staat daar !Summit ook leuk!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Vanmorgen vroeg bij de houthandel.
Balkje van 5 meter voor een hekje/obstakel voor de vliegende jeugd.
Volgens mijn berekeningen moet ik dat er precies uit kunnen halen.
5x 4 meter vlonder planken. moet ook genoeg zijn.

1619293139003.png


Gauw thuis afladen, geleende bus terug brengen, dochter naar zwemles en eindelijk beginnen.

Beginnen met stukjes vuren (gekregen van de buurman) om een frame te maken waar de vlonder op komt.
Ik weet dat het niet weather proof is, maar iets met een gegeven paard en we zien met een tijdje wel weer als het niet goed is.
Mijn oude overkapping ook zo gedaan 5 jaar geleden en nog niks aan het handje met die balkjes volgens mij.

1619293479707.png


Even verder puzzelen nog en het frame is voor mij klaar genoeg.

1619293769864.png


Extra balkje er tegen aan geschroefd zodat het begin van de planken zo recht mogelijk beginnen. Daar moet ik dan straks nog een afwerk latje tegen aan schroeven. Heb voor een gelijke ruimte tussen de vlonderplanken 3,5 mm dikke schroeven tijdelijk geplaatst.
Het begint er op te lijken



1619294065551.png


En toen was mn tijd weer om voor vandaag. Het lijkt zo simpel allemaal. Maar al dat uitdenken, je wil ook niks verzagen natuurlijk.
Er zit wel weer veel tijd in zeg! Bedankt voor het meekijken en de vorige reacties natuurlijk!
Ik hoop morgen weer een stukje te doen.
Ciao!
 
Gaat lekker, het weer zit ook beetje mee

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Ziet er goed uit!! Mooi gemaakt. En super dat het water de goedekant op loopt.
Wat je kan doen om hwt hout op de grond langer mee te laten gaan. Ie paar rubberen of dakleer stukjes eronder leggen zodat het 1 oid van de grond afkomt.
Kan de wind het hout lucht drogen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit!! Mooi gemaakt. En super dat het water de goedekant op loopt.
Wat je kan doen om hwt hout op de grond langer mee te laten gaan. Ie paar rubberen of dakleer stukjes eronder leggen zodat het 1 oid van de grond afkomt.
Kan de wind het hout lucht drogen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor de tip!
 
De kinderen mooi aan het spelen achter huis, ik kon mooi mn dingetje even doen dus.
Vlonder eerst afmaken:

1619373991026.png



Nou gelijk maar door met het hekje. 5 meter balkje eerst maar even delen in een onder en bovenbalk en 4 x een zogenaamde spijl:

1619374206136.png


Tot mijn grote verdriet er hier achter komen dat de lens van mijn telefoon camera gesneuveld is..
Vage fotos vanaf nu dus! Maar goed, we moeten door en het frame maar in elkaar geschroefd

1619374381478.png


Gelijk geplaatst en ik had nog een deeltje vlonderplank over dus die ingekort en er op geschroefd...

1619374525088.png



Mooi dacht ik zo maar helaas... Het is scheef... en je ziet het.. links 3cm hoger dan rechts.
Maar geen zin meer. Morgen maar even naar kijken

Lasagne maken voor de kids nou en had nog een kippenbout voor erbij te liggen..

Mooi met een biertje bij de Summit onder het afdakje gestaan. Lasagne en kippetje erop, past makkelijk bij elkaar er op.
Helaas hier geen fotos van maar het heeft gesmaakt.. De buiten keuken doet zijn ding!
 
Mooie BBQ overkapping zeg. Heb je netjes gebouwd.
 
Dat is een mooie overkapping waar je lang plezier van kan hebben (y)
 
Ok, we zijn een jaartje verder en kan concluderen dat een achterwand in het geheel toch wel zal moeten. Als we ook maar een beetje een buiige dag hebben is de boel toch te nat aan de binnenkant.
Ik zal er vorig jaar al aan te denken maar de hout prijzen waren hoog:.. nu nog trouwens… Buurman er bij en aan de klus
8DA8126B-84CA-4ED3-9150-C7D711EDD9DF.jpeg
15A63826-5549-47AB-9CC3-4C608B8D6D72.jpeg


Omdat de achterwand vuren is geworden, (zwart kleuren was toch de bedoeling) deze gelijk maar in de beits gezet

35BE414C-BECB-4642-B429-F8EC8569765E.jpeg
ACAD3183-892B-4AD9-A324-CD6A413E28C6.jpeg
E9FA0E45-3B56-4F78-957E-2FD54D8C4E22.jpeg

Morgen de andere kant nog even.
Koste toch nog veel tijd
 
Het word steeds mooier in kollum 😄
 
Ik ben ook van plan een afdak te maken en heb toch wel weer wat ideetjes opgedaan van jouw knutselwerk, netjes gedaan hoor!
 
Ziet er best uit! En stiekem een beetje jaroers,... Hier moeten we nog even wachten met het maken van een overkapping (6x5 meter) wegens te gekke prijzen van bouwmaterialen,..

Heel veel plezier met je overkapping!
 
Terug
Bovenaan Onderaan