BasBQ
Beef en Steak

Afdakje maken.

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
454
Bij ons naar buiten kijkende viel ons het volgende op..

Onze lounche. past er niet mee bij.
1616535131019.png


Anders maak je zelf wat links achter huis... krijg je dan te horen. Heel blij dat te horen maar ook van, ok.. HOE DAN?
Totaal geen ervaring met bouwen maar toch begonnen.

Al een aardige studie gedaan op youtube en maar begonnen met de betonpoeren.
Als voorbeeld voor het ontwerp maar in grote lijnen onze bestaande overkapping genomen.

1616535721551.png


De paaltjes staan uitgelijnd in de grond. Ondertussen alle 6. Wat snelbeton er omheen en nu even wachten een dagje.

Alvast wel al het eerste hout gehaald

Deze 6 palen moeten het gaan worden 15x15x225cm
1616535988409.png

Heb de hee week nog vrij dus zie wel hoever ik kom. Morgen weer verder
 
Wat een uitdaging. Knap hoor. Je werkt vanaf tekening neem ik aan. Nou ik ga je volgen. 👍🏼 Succes met bouwen
 
Afdakje maken, mooie titel voor BBQ-Cave, ben benieuwd ook idd! 🔥 👍
Ik zeg: Maken!
 
Wat een uitdaging. Knap hoor. Je werkt vanaf tekening neem ik aan. Nou ik ga je volgen. 👍🏼 Succes met bouwen
Niet echt een tekening. had al een bestaande overkapping neem de maten van deze over en maak hem ongeveer de helft minder diep.
Deze:
1616709335286.png
 
Gister helaas vanwege verjaardag niks meer hier geplaatst maar zo ben ik vanmorgen begonnen
1616709541061.png


De inkepingen op de balken maken is toch wel behoorlijk intensief om te doen.maar we hebben de tijd...
 
Rustig blijven en dit was halverwege de dag vandaag
1616709800484.png
 
Toen ging het redelijk vlot.
Morgen staan de palen allemaal in positie denk ik. Zo de dag afgesloten:

1616709973271.png


Morgenvroeg weer verder.
 
Nice! Het wordt wel een stevig äfdakje",,,,,,,,,, 🔥 👍
 
Nice! Het wordt wel een stevig äfdakje",,,,,,,,,, 🔥 👍
Dankjewel!!
Denk het ook ja! Beter zo dan achteraf denken van het had wel wat robuuster gemogen ten opzichte van de originele overkapping.
 
Ziet er goed uit. leuk om het zo te volgen. Het gaat met de bbq gerechten net zo... van iedere nieuwe ontwikkeling een foto. 📸. Succes met de voortgang
 
Vanmorgen weer fris verder. Laatste paal uitlijnen. Ik doe dit nooit dus stond er wel een uur mee te klooien. Maar het is gelukt

1616782133479.png


De laatste verbindings balken op maat en ook gelijk maar plaatsen

1616782642252.png


Gelijk maar hoek verbindingen op maat gezaagd en geplaatst.
Heb een zware klop/schroef machientje kunnen lenen van mijn zwager en kon die dikke schroefbouten er mooi mee in krijgen.

1616782925406.png



Dat ging mooi vlot nou de dak dragers op de juiste lengte maat zagen

1616783563390.png


Met die afkortzaag (ook geleend van zwager) ging dat ook goed. Kon nog net voordat ik de kids uit de opvang moest halen ze er nog op monteren.

1616784359637.png


1616784392272.png


Ik was zeer tevreden over de voortgang vandaag. Nou is het hout op. Morgen kijken wat het weer doet anders gelijk dakbeschot en de brede afwerk plank(/lijst/boeideel hoe je het ook maar wil noemen) gaan halen. Ben benieuwd of ik op de laatste dag nog wat kan doen.
 
Nou als je dit in je eentje doet vind ik dat knap. Strak werk👌🏽 Succes met de voortgang
 
Mooi werk
 
In je eentje werken is soms zo relaxed. Dit heb ik afgelopen zomer ook gedaan.

Hoe breed is dit bouwwerk? Want je had wellicht (mits de dragers dik genoeg zijn) ook met vier staanders kunnen werken?
 
Mooi werk, idd erg robuust!
Persoonlijk had ik de schoren bij de middelste staander(s) weggelaten, maar hé, ik ben lang en stoot vaak mijn hoofd ;)
Heb een zware klop/schroef machientje kunnen lenen van mijn zwager en kon die dikke schroefbouten er mooi mee in krijgen.
Ik neem aan dat je een "slagschroevendraaier" bedoelt? Dat is voortreffelijk werken, zeker bij zulke bouwwerken.
 
Mooi werk, idd erg robuust!
Persoonlijk had ik de schoren bij de middelste staander(s) weggelaten, maar hé, ik ben lang en stoot vaak mijn hoofd ;)

Ik neem aan dat je een "slagschroevendraaier" bedoelt? Dat is voortreffelijk werken, zeker bij zulke bouwwerken.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Goed gereedschap is echt het halve werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan