BasBQ
Beef en Steak

Advies L&S ultra-dunne buik spareribs

 

Mace

Kooltjesharker
Berichten
124
Ik heb jullie advies nodig over L&S bereiden van hele dunne buik spareribs. Ik heb bij ??n van de bekende online vlees-verkopers een doos buik spareribs besteld, die werden geadverteerd als 'Meer rib, meer vlees en iets steviger'. Nu klopt dat 'meer rib' en 'iets steviger', maar dat 'meer vlees' absoluut niet. Als ik de St'Louis cut toepas, blijft er veel bot en daartussen een heel dun laagje vlees over.

Voor de kijkers thuis een foto:
buikribs.jpg


Wellicht niet helemaal goed te zien, maar de rubben zijn ongeveer duimbreed en dik, het vlees op de botten is verwaarloosbaar. Volgens de online-verkoper is dit de manier waarop zij het snijden.

Ik heb er vandaag eentje op de klassieke 3-2-1 gedaan, om te kijken of het wat werd (vnl. omdat het vlees 'stugger zou zijn, en dus meer tijd nodig had). Nu was de smaak goed, de bite zeer aanwezig (lees je moest moeite doen om het eraf te kluiven) en gort droog.

Wat is jullie advies/ervaring qua tijd? moet ik naar bijv. 1,5-1-0,5, of juist de ingepakte tijd langer maken?

Alle hulp is welkom, zaterdag moet er een aantal kilo doorheen.....
 
Hoi.

2-1-1. ging bij mij ook goed voor niet al te dikke ribben.
Lekker van smaak en zeer goed te kluiven. :) !
 
Altijd fijn als er gelijksoortige antwoorden komen!
Ik ga dan iig de 2-1 doen, de laatste stap is makkelijk te controleren....

Fingers crossed!
 
Aanvullend: met hoeveel graden rekenen jullie? 110?
 
? 110 graden.
 
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig van welke online slager deze " dikke" ribben dan zijn, dit is niet wat we daaronder verstaan.
 
Dat is het grote nadeel van online bestellingen, je moet altijd maar afwachten wat je toegestuurd krijgt.
Bij de ons bekende slagerijen valt dat gelukkig wel mee , maar het kan ook wel eens verkeerd uitpakken.
Want termen dik, veel en mals blijft toch voor een ieder zeer persoonlijk.
 
Dominique zei:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig van welke online slager deze " dikke" ribben dan zijn, dit is niet wat we daaronder verstaan.

Ik had vorige week eenzelfde ervaring met de online slager uit Ter Aar. Viel echt tegen.

 
Als je dik bevleesd wilt hebben, is voor mij BBQuality nog steeds onverslagen:

 
Idd Dennis die heb ik sinds kort ook ontdekt. Wat een super Ribs hebben ze. De eerste keer wezen afhalen. Kreeg ik een mooie rondleiding door het bedrijf. Goed bezig die mannen.
 
Dat ziet er best uit.
Ik weet zeker dat ik die ook lust.
lekkere foto. :) !
 
BBQ Quality is ook mijn volgende try-out. Deze kwamen van de welbekende online slager uit Ter Aar.  Ik heb daar inmiddels voor een paar honderd Euro besteld, maar met elke bestelling was wel wat mis. Meestal komen ze je wel tegemoed door een korting te geven, maar ik wil gewoon goed vlees hebben...

Gister 6 Ribs op 2-2-.45 gedaan, er zat veel verschil in de kwaliteit. 3-4 waren perfect gegaard, 2 waren echt meer bot dan vlees.

Volgende keer dus BBQ Quality...welke kan je daar het beste nemen?
 
Persoonlijk vind ik de BBQuality ribs wel de moeite waard (zo heten ze op de website), zijn buikribben (moet je van houden), en gezien de hoeveelheid vlees die er aan zit, is 10,- per kilo echt wel een nette prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan