BasBQ
Beef en Steak

Advies grammen weegschaal merk

sisi

Sprokkelaar
Berichten
32
Welk merk grammen weegschaal is een goede voor de kruiden?
Ik moet er een hebben maar heb geen idee waar ik voor een goede prijs een goed artikel kan kopen.
Alvast bedankt :D
 
Kan je (via-via) bij de Sligro shoppen Sisi? Daar heb ik onlangs een hele mooie nauwkeurige aangeschafd!
 
Sander72 zei:
Kan je (via-via) bij de Sligro shoppen Sisi? Daar heb ik onlangs een hele mooie nauwkeurige aangeschafd!

Wat is het merk en type van deze weegschaal?
 
Ik had deze gisteren bij de Lidl gehaald voor een tientje .

Hij meet gram ml cups en nog meer

De schaal kan je eraf klikken .





 
Als het echt alleen maar voor de kruiden is, dan zeg ik Ceriel en Mike +1
En zeker als je worst wilt maken, en je hebt maar heel weinig kruiden of zout e.d. nodig.
Toppertje

Mac
 
Uit een andere post kan ik opmaken dat je je interesseert voor droogworsten. Op een gegeven moment ga
je dan Instacure #2 gebruiken en zal je dus een weegschaal nodig hebben die milligrammen kan wegen.
 
Miki zei:
Uit een andere post kan ik opmaken dat je je interesseert voor droogworsten. Op een gegeven moment ga
je dan Instacure #2 gebruiken en zal je dus een weegschaal nodig hebben die milligrammen kan wegen.
Dat lees ik vaker, maar zie daar het nut niet van in. Wat is een milligram op 1 kg?
Dit is allemaal ingegeven door Amerikanen met hun nitriet angst
 
Bertm. Ik ben niet zo zeer bang voor  de nitriet maar ik heb wel angst om botulisme. Mijn worsten zien er mooi uit (probeer foto te plaatsen) heb 27 gram coloroso en 50ml van een schineese drank 54% maar als ik ze ga proeven doe ik wel mijn begravenis papieren op tafel. :D(het lezen op internet maakt je wel bang.
Zo`n weegschaal kan ik best gebruiken, mijn andere doen niks aan gram en tiende gram enz, en ik houd van koken /kruiden en brood  bakken dus het zal me een aanwinst zijn. Nooit gedacht dat ik nog eens aan de worst ging.Maar als ik er een van 20 of 60 euro moet kopen?
 
Als je er colorozo in hebt zitten en ze ruiken normaal dan heb je niets te vrezen hoor..
Plaats een foto zou ik zeggen...
Een weegschaal is idd handig, maar om nu op milligrammen te gaan wegen??
Zorg dat je schoon werkt, gebruik colorozo en veeg eventuele schimmels er met wat brine of azijn af.
Zijn je worsten niet rauw van binnen, en stinken ze niet dan zit je wel goed.
 
Ik heb meer vertrouwen in een weegschaal die in milligrammen kan wegen (als ik een hele kleine hoeveelheid nodig heb), dan in een die alleen in grammen kan wegen.
En ja, ook ik gebruik #1 en #2 als dit in recepten staat aangegeven, dus retehandig zo'n miniweegschaal  :)

Ik heb ook dat ding uit China of watever, maar absoluut niks mis mee hoor.
http://www.dx.com/nl/p/precision-digital-pocket-scale-300g-max-0-01g-resolution-15004#.VLPs5E10wy8
Nu incl verzenden USD 8,99 = ? 7,61

14448866317_7b6d467cc5_z.jpg


En om het vochtverlies uit je worsten/ borsten of coppa's te wegen deze. (die hoeft geen milligrammen te wegen)
Incl verzenden, GBP 3.08 = ? 3,95 (das geen geld, en hoe kunnen ze het maken daarvoor :-O  )
http://www.ebay.co.uk/itm/45Kg-Digital-Dual-Precision-Fishing-Electronic-Hanging-Hook-Scale-4Units-Black-/400500239344?

14655185263_6afcc9ed0b_z.jpg


Suc6 met je keuze (maar ik wist het wel  ;) )

Mac

 
Aangezien ik voor mijn werk als servicemonteur in de weegschalen branche werk, wil ik 1 kritische noot plaatsen aan de mensen hier......

Het zegt helemaal niks of een weegschaal op 0,1gram/1gram/1milligram weegt, je kan deze weegschalen zoveel decimalen laten weergeven als je wilt. het gaat om de meetcel die in het apparaat zit. zo kan het in het meest extreme geval zijn dat de weegschaal die op 1 gram weegt nauwkeuriger weegt dan de milligram weegschaal(heel overdreven, maar ik hoop dat je me snapt).
Mocht je heel nauwkeurig willen wegen en je hebt al een weegschaal, dat je deze controleert met een gewichtje of ander referentie...

sorry, dit moest ik even kwijt  :p
 
Siempie fijn dat je het kwijt wil, wij zijn wat kennis rijker.Ik weet niet wat ik het liefst wil maken, nu in iedergeval nog niet. Ik rommel graag even en merk wel wat het gaat worden. Maar zo`n grammeding lijkt handig. Zijn die goedkope dingen de moeite waard voor de enkele keren die je het echt nodig hebt?Ik heb ook geen ervarring met kopen in china enz :-S, dus wie mij kan vertellen wat ik nog meer voor narigheid krijg als ik het doe zou ik zeggen , vertel/leg me het uit voor het geval.Alvast mijn dank
 
weet niet precies wat je wil gaan afwegen en hoe nauwkeurig het komt maar denk dat je 9/10 keer genoeg hebt aan hele grammen. En het belangrijkste is dat een weegschaal goed reproduceert(d.w.z. dat deze elke keer op het zelfde gewicht terug komt. 10 keer een potje van 111gram moet 10 keer 111 gram zijn op je weegschaal). Ook  al zit er dan eventueel een afwijking in , als deze lineair is(dus bvb bij 100 gram zit er 2 gram afwijking in, dan moet er bij 1kilo dan 20 gram afwijking inzitten) dan blijft je verhouding het zelfde en maakt die hele afwijking niet uit(hoogstens dat je in totaal te weinig rub o.i.d aanmaakt voor een x aantal kilo ribben....

hier weer even wat info  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan