Beef en Steak

advies gevraagd

rik78

Tondelzoeker
beste leden
ik ben me aan het orienteren voor een pellet grill/ smoker advies gevraagd naar model merk enz
om spareribs pulled pork enz op te bereiden
of kan ik beter mn geld besteden aan een goede kamado
graag jullie advies bvd mvg rik

Hoi Rik,

In je voorstel post heb je het over een monolith, is dit idee nu van de baan?

Waarom een palletsmoker?

Er zijn legio van voorbeelden te noemen waarom wel of juist niet, maar ben benieuwd naar jou motivatie voor een (pallet)smoker.

het lijkt me makkelijker te regelen en stabieler kwa temp de pelletgrill ipv monolith de monolith is niet van de baan maar nu is mocht ik de monolith kiezen zo ja welk model er zijn er nu zoveel verschillende enz

Elke bbq die je koopt kost enige gewenning qua temperatuurbeheersing maar dat valt uiteindelijk allemaal mee. Ik zou daar niet de keuze van het soort bbq van laten afhangen. Daarnaast vraag ik me af welke temperatuurstabiliteit je zoekt. Ook als er tijdens de bereiding wat temperatuurschommelingen zijn heeft dat geen of nauwelijks invloed op je eindresultaat. Met een zeer simpele Weber maak je uiteindelijk de heerlijkste gerechten.

en ik wil ook meer grote stukken vlees doen dat valt erg tegen op een 47 cm standaard weber kegel bbq en een pelletgrill is minder kwetsbaar en betaalbaarder ivm rijden enz dan een kamado ik vraag gewoon advies voor de lange termijn en voor aanschaf enz

Heb hier de oude Treager pellet bbq van Dennis staan en dat is een heel fijn apparaat. Heb ook zijn oude BGE ook die is verrekte fijn.
Alle barbecues hebben plus en minpunten. Een pellet bbq is net een oven, heel makkelijk maar heeft ook valkuilen. Zoals pelletverbruik, maar ook het schoonmaken. Door het blazen van de fan komt er as op je eten, dus geregeld schoonmaken is het devies.
Met een kamado kan je heerlijk barbecuen ja dat is iets meer werk maar valt in zijn totaliteit reuze mee. Oh ja vergeet niet een pellet bbq maakt best wel wat geluid.

oke ik heb een weber kegel bbq en een barrelq dat zijn geen echte bbq voor het echte bbqen vindt ik wat ik nu doe is bbqknoeien ik ben aangestoken door dennis en marcel enz

Terug
Bovenaan Onderaan