BasBQ
Beef en Steak

Advies gevraagd tuinhuis

 

jojk

Sprokkelaar
Berichten
34
Enige tijd geleden heb ik het thuis voor elkaar gekregen dat er toestemming is om een overkapping te maken. Daar zou ik dan in bbqen en de tuinmeubelen kunnen er ik de winter deels onder. Zou gewoon een open overkapping worden.

Nu komt mijn vriendin aan met dit:

https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/tuinhuisjes-tuinopslag/tuinhuisjes-blokhut/keter-fusion-757/5380554

Los van esthetiek, is bbq-en hierin ?berhaupt een goed idee en heeft iemand enig idee hoe hitte bestendig dat plastic is? Ik ben vooral van het low en slow, grillen doe ik alleen als het lekker weer is en we buiten eten, waardoor ik de facto de bbq naar buiten kan rollen.

Mijn eerste reactie was: doe normaal. Mijn tweede reactie is echter, ach, het is onderhoudsarm, het is echt een dicht huisje (dus ook bij wind sta ik droog), het is bijna drie keer zo goedkoop als de gemaakte offerte voor de overkapping, en tja...

Iemand?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Denk dat je het moet zien als bbq aansteken in huis . Lijkt mij niet de beste manier. Denk dat je beter voor een overkapping kan gaan. Deze kun je bijvoorbeeld aan de zijkant dicht maken voor de wind .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bar-B-Que-Business zei:
Denk dat je het moet zien als bbq aansteken in huis . Lijkt mij niet de beste manier. Denk dat je beter voor een overkapping kan gaan. Deze kun je bijvoorbeeld aan de zijkant dicht maken voor de wind .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zit wel ventilatie in als het goed is en deuren zou ik open houden tijdens bbqen natuurlijk...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lijkt mij zomaar een geweldige Low-and-Slow Mancave! Ik vind 'm top!
 
Je merkt het aan de antwoorden ieder ziet het anders . Het is ook maar net hoe je het wil beleven. Het zal zeker voordelen en ook zeker nadelen hebben. Succes met je keuze en ben benieuwd wat je zult kiezen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Je moet wel ECHT zorgen voor goede luchtverversing daarin. Anders is het best levensgevaarlijk....

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

 
El Fumarole zei:
Je moet wel ECHT zorgen voor goede luchtverversing daarin. Anders is het best levensgevaarlijk....

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Dit lijkt me het verstandigste antwoord, anders even navragen bij de fabrikant?

http://www.keter.com/en (Engels)

Weet wel dat keter oerdegelijk materiaal gebruikt, heb zelf de store it out ultra, en parkeer daar mijn Genesis in na elk gebruik, dan staat ie beschermd tegen alle weerelementen.
 
El Fumarole zei:
Je moet wel ECHT zorgen voor goede luchtverversing daarin. Anders is het best levensgevaarlijk....

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk


Mogelijk vorming C.O. ???    :-?!
 
Hans zei:
El Fumarole zei:
Je moet wel ECHT zorgen voor goede luchtverversing daarin. Anders is het best levensgevaarlijk....


Mogelijk vorming C.O. ???    :-?!

El Fumarole +1

We hebben allebei zuurstof nodig. Het vuur om te branden, jezelf om te ademen en daarnaast wil je ook de rook afvoeren.
Die gaat mooi blijven hangen in het puntdak als je geen rookafvoer maakt.
Weet niet hoe hoog je wil gaan stoken, maar zou de temperatuur specificaties van het materiaal proberen boven water te krijgen.
 
Voor opslag helemaal top. Onderhoudsvrij en zo.
Voor bbq vind ik het minder. Zou dan zelf voor een open kap kiezen.
Misschien dat je er nog een luifel oid aan kan maken? Daar kan dan bij low en slow de bbq onder.
En na gebruik weer in het huisje zetten.
Voorkom je ook dat na verloop van tijd alles in het huisje zwart en vettig wordt en naar rook ruikt.
 
Ik zou in ieder geval niet in een ruimte gaan zitten waar de wind niet vrij door kan waaien BBQ geeft bijna altijd een onvolledige verbranding zeker in het begin dan is er veel CO koolmonoxide in de rook aanwezig dat is sluipmoordenaar nr 1
 
Jack zei:
Ik zou in ieder geval niet in een ruimte gaan zitten waar de wind niet vrij door kan waaien BBQ geeft bijna altijd een onvolledige verbranding zeker in het begin dan is er veel CO koolmonoxide in de rook aanwezig dat is sluipmoordenaar nr 1


C.O.
Je ruikt het niet en je ziet het niet maar je kan er wel dood aan gaan als je er teveel van inademt.
Dus kijk uit bij onvoldoende ventilatie.
 
Zou gaan voor een open afdak. Met een strategisch geplaatste harmonica wand. Mooi open in de zomer en toch beschutting als het nodig is.
Je Q staat dan droog en in de wind. Dus corrodeert niet snel.
En de wand geeft je ook in koudere tijden genoeg warmte.
 
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt maar misschien zou je ook zoiets neer kunnen zetten. 

6090784495248af3171c057c2aef6f05.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan