BasBQ
Beef en Steak

Advies gevraagd grill methode

S

Serge

Gast
Morgen wil ik ribbels maken op mijn Weber performer 57 volgens de 3-2-1 methode. Nu ben ik aan het twijfelen welke grillmethode hiervoor het beste is. Klopt het dat de snake methode hier het beste voor is, of gewoon beide koolmandjes vullen en er een paar gloeiende op leggen? Alvast dank voor jullie advies!
 
Serge zei:
Morgen wil ik ribbels maken op mijn Weber performer 57 volgens de 3-2-1 methode. Nu ben ik aan het twijfelen welke grillmethode hiervoor het beste is. Klopt het dat de snake methode hier het beste voor is, of gewoon beide koolmandjes vullen en er een paar gloeiende op leggen? Alvast dank voor jullie advies!

Ik heb mijn laatste ribbels gewoon gemaakt door wat brandende kolen op de koude kolen (aan ??n kant van de Q) te leggen, het eerste half uur even pielen met de temperatuur, daarna eigenlijk geen probleem gehad. Redelijk stabiel, iets hogere temperatuur dan gewenst dus het laatste uur iets ingekort... Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan komt het altijd goed... Eet smakelijk alvast!
 
Ik heb alleen een snake gebruikt voor low&slow op de OTP. Erg tevreden over, dus geen andere manier geprobeerd tot de komst van de UDS en later het keramiek....
 
Het lukt mij idd ook niet om met ??n gevuld kolenmandje een temp van 110gr te krijgen - wordt altijd warmer. Ik ga de snake methode gebruiken, eens kijken of ik de temp laag kan houden.
Thx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan