Beef en Steak

Advies gevraagd brisket whole packer

Gek-op-Vlees

Tondelzoeker
Goedenavond allen. Ik ben door de bomen het bos kwijt. Ik moet volgende week zaterdag op zondag een Brisket klaar maken. Circa 5-6 kilo

De vraag is nu waar deze te kopen? Niet de hoofdprijs betalen , maar wel kwaliteit.

Ik heb bij veel aanbieders al gekeken. Ik ben de weg kwijt.

Waar wel / Waar (absoluut) niet.

Bedankt al vast voor de reacties

Gr Martin

Heel vervelend maar kwaliteit kost geld.

Je gaat het waarschijnlijk niet vaak maken dus geef een keer goed geld uit in plaats van goedkoop en een kwalitatief dlecht stuk vlees.

Mijn keuze zou altijd grainfed zijn vanwege de goede vetdooraderiing.

Succes

Dat is enerzijds een kwestie van voorkeur: vind je het niet erg om iets meer te betalen bij de lokale slager, heb je een groothandelspas of heb je de voorkeur voor een internetslager?

Bij die eerste 2 kan je gelijk zien wat je krijgt, bij die laatste is het puur op naam en prijs.

Als je whole packer brisket Googled krijg je in het "shopping" gedeelte al een paar goede namen.

Let daarbij vooral niet direct op de prijs. Iedereen wil Angus dus dat is wat ze aanbevelen, maar dat kost ook gelijk wat.

Uruguay Brisket van BBQuality, Stoervlees (niet de goedkoopste) of Beef&Steak zit je meestal wel goed mee. Vaak (ik heb gezien niet altijd) niet de duurste maar wel een goeie optie.
Twijfel je aan de kwaliteit, dan zou je evt een druippan op het kolenrooster (Kettle) of plate setter onder je brisket kunnen leggen zodat als het te droog wordt je altijd nog jus hebt.

@Frits, een dikke plus 1.
Ga voor een grain fed rund. dat is overigens doorgaans Angus beef. (USA, AUS, Zuid Amerika)
Ook Australian Grain fed is zover ik weet altijd Angus (bruin of zwart) maar dat is Zuid Amerikaans grain fed doorgaans ook.
Ga dus niet beknibbelen op de kwaliteit, EU runderen zijn gewoon niet of veel minder geschikt, tenzij het grain fed is maar dat zijn er niet veel in EU, wij in EU staan nog in de kinderschoenen wat dat betreft.
Waar te koop? Groothandel Hanos, Sligro.
Online: Beef & Steak, the meat lovers (oa. Austr. Grain fed van het merk 1788), BBquality.
Tip: inpakken in alu folie, butcher paper is dure gehypte onzin, bespaar je daar alweer wat geld mee.
Succes, mocht je nog meer vragen hebben?......Shoot.

Terug
Bovenaan Onderaan