D
driverj
Gast
Sinds 07.30 vanochtend zit ik op dit prachtige forum te kijken naar lekkere gerechten, fine-ass recepten, maar ook naar mijn toekomstige bbq.
Ik heb al een aantal jaar een smokey joe 37cm, waar ik bijzonder veel mee doe. Grillen, zelfs een pulled porkje smoken en ook ribs.
Maar je raadt het, ik wil de overstap gaan maken naar het echte werk. Een buitenkeuken op gas vind ik niks aan, het is superhandig, snel, maar jullie weten als experts. De smaak is toch echt anders
Aangezien ik nu een gezin heb en mijn gasten hebben inmiddels ook de (rook)smaak hebben ontdekt. Wil ik een grotere BBQ erbij nemen.
Maar de hoeveelheid smokers die er op dit moment zijn maken de keuze erg lastig. Ook de nadelen die je leest bij offset smokers (te dunne wanden, lekkages etc).
Wat wil ik doen en hoe wil ik het gaan gebruiken:
- Roken vis (paling en zalm)
- Roken vlees (ribs, pork)
- Bij voorkeur ook kunnen grillen
Budget 500 euro. 47cm a 57cm
Selectie waar ik nu dus naar kijk, hopelijk kun jullie mij verder adviseren:
Ik heb al een aantal jaar een smokey joe 37cm, waar ik bijzonder veel mee doe. Grillen, zelfs een pulled porkje smoken en ook ribs.
Maar je raadt het, ik wil de overstap gaan maken naar het echte werk. Een buitenkeuken op gas vind ik niks aan, het is superhandig, snel, maar jullie weten als experts. De smaak is toch echt anders

Aangezien ik nu een gezin heb en mijn gasten hebben inmiddels ook de (rook)smaak hebben ontdekt. Wil ik een grotere BBQ erbij nemen.
Maar de hoeveelheid smokers die er op dit moment zijn maken de keuze erg lastig. Ook de nadelen die je leest bij offset smokers (te dunne wanden, lekkages etc).
Wat wil ik doen en hoe wil ik het gaan gebruiken:
- Roken vis (paling en zalm)
- Roken vlees (ribs, pork)
- Bij voorkeur ook kunnen grillen
Budget 500 euro. 47cm a 57cm
Selectie waar ik nu dus naar kijk, hopelijk kun jullie mij verder adviseren:
- Landmann Smoker barbecue (GRAND TENNESSEE SMOKER 11093): 379 euro (alleen op het forum is landmann niet echt populair merk, en ik heb hier nog steeds mijn vraagtekens mij, zo goedkoop is dit model namelijk niet).
- WSM 57 (nu 479 bij Gamma) - Prachtig ding, maar grillen gaat hem niet worden.
- Offshore BBQ: http://www.oklahomabbq.nl/oklahoma/basic/21inch_smoker.htm (maar geen idee wat de kwaliteit hier van is)
- Barbecook XL
- Keramische bbq, ben ik ook erg gecharmeerd van. Voor mijn budget moet ik het dus doen met een merk uit China. Dit hoeft beslist niet slecht zijn, maar wel een beetje met goede garantie