BasBQ
Beef en Steak

Advies BBQ gevraagd

F

Forcerecon

Gast
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik ben al een ruime tijd op het internet aan het struinen voor een WEBER 57 cm Q.
Welke kan ik het beste aanschaffen.
De One touch Silver , One touch premium of de One touch original .
De een is wel wat luxer dan de ander maar volgens mij doen ze allemaal het zelfde.
Wie o wie kan mij daar een advies over geven.

Gr Rob
 
Ik zou er zeker 1 nemen met een as pan.
Ik vind het een ramp als al het as door de tuin heen vliegt.
 
Mike +1
 
Inderdaad, aspan is een must. Daarnaast vind ik een thermometer in de deksel ook onmisbaar. En als je kunt kiezen let dan op of de luchtschuiven met blote handen zijn te hanteren. Bij Outdoorchef is dat standaard en bij de nieuwere modellen van weber zit er inmiddels ook een plastic greepje aan.
 
Yep, aspan! Met zo'n schaaltje waait alle as vrolijk door je tuin met de minste wind. Met zo'n pan hoef je ook niet telkens op te ruimen, ik leeg die van mij eens in de twee a drie weken.

Het model dat ik heb heeft geen thermometer, ik steek er 1 door het bovenroostertje. Maar op een toekomstige BBQ zou het handig zijn.
 
Aspan is fijn net als een dekselhouder. Een One touch Gold 57 a is eigenlijk het beste, komt nog steeds vaak voorbij op marktplaats en ook bij menig tuincentrum nog te koop
 
Bedankt allemaal,

Na jullie degelijke argumenten heb ik een besluit gemaakt
Het wordt de One Touch Gold met alles er op en er aan voor. (hoes,aspan,dekselhouder,thermometer, briketstarter)
Deze hebben ze toevallig in de aanbieding voor 200 euri's (de allerlaatste!!)
Dinsdag a.s. komt het gevaarte naar het zuiden van het land toe!!
Dus deze lijkt mij een prima ding om mee te beginnen. 8)
 
Ja dat is een hele fijne kan je veel en lang plezier van hebben.
 
Daar ga je veel plezier van krijgen.
 
gefeliciteerd, veel plezier ermee, en dat we maar veel mooie gerechten (foto's) van je voorbij mogen zien komen
 
Veel plezier ermee, goede keuze!
Die hoes heb ik dan weer niet, ik merkte bij mij dat er condens onder bleef staan en dat mijn BBQ dus lang vochtig bleef nadat het had geregend. Nu staat hij al weer een jaar of 5 zonder hoes in weer en wind zonder dat dat enige invloed heeft.
 
Mooie spullen, daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Nog even een tipje: schaf ook goede briketten aan zoals Ecobrasa of Damers.
 
Die heb ik toevallig gisteren besteld (Dammers). Ik had gelezen dat dat de (Formule 1) brandstof was voor de Q.
 
Forcerecon zei:
Die heb ik toevallig gisteren besteld (Dammers). Ik had gelezen dat dat de (Formule 1) brandstof was voor de Q.

goed bezig
 
Forcerecon zei:
Die heb ik toevallig gisteren besteld (Dammers). Ik had gelezen dat dat de (Formule 1) brandstof was voor de Q.

Ik ben er tevreden over,en het is betaalbaar.
 
Hier het zelfde..dammers en betaalbaar...btw goede keus de gold 57
 
Forcerecon zei:
Die heb ik toevallig gisteren besteld (Dammers). Ik had gelezen dat dat de (Formule 1) brandstof was voor de Q.

Ik krijg hier het idee dat je goed voorbereid instapt  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan