BasBQ
Beef en Steak

Action kamado actie

Dan is de AH-Guru vanzelfsprekend een betere deal en met de 20 jaar garantie ook meer zekerheid dan zo'n action geval.

Aanvulling: zie hieronder AH is kaal, ik blijf bij de Hornbach deal aanbevelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 400 voor een maximaal B-merk zonder platesetter toch een hoop geld.
Je kan er feitelijk niks anders mee dan grillen.
En dat kan je op een kogelbbq van een paar tientjes ook.
 
Volgens mij heeft de AH een aanbieding voor €599 op dit moment.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Die is helemaal kaal :oops: Geen tafels, platesetter, etc

CEB9DC54-4E77-4424-90D1-1CC7A185D42E.jpeg
 
Ai, dat is dan ook nog een optie ja. Ik vind hem alleen niet zo mooi qua kleur als bijv. de Bastard en Amagard. Maar hoe vinden jullie de Grill Guru qua kwaliteit, materiaal en garantie dan t.o.v. Amagard of Bastard?
 
Zoals ik jou begrijp vind je de bastard urban het mooist.
Kan niet bij je in de beurs kijken maar koop niet op stelt en sprong een die je eigelijk niet wilt .
Kun je beter een jaartje door sparen .
Want met een goeie gaat tientallen jaren mee .
Je hebt tot nu toe ook zonder gekund 😄.
 
Ai, dat is dan ook nog een optie ja. Ik vind hem alleen niet zo mooi qua kleur als bijv. de Bastard en Amagard. Maar hoe vinden jullie de Grill Guru qua kwaliteit, materiaal en garantie dan t.o.v. Amagard of Bastard?
Grill Guru is een merk van The Bastard zitten allebei met kantoor op de ir Lelyweg in Haarlem.
Wellicht geeft dat wat vertrouwen dat er in ieder geval een groter bekender bedrijf achter zit en niet zo'n vage toestand als bij de Action.
Je hebt dan in ieder geval niet met partijverkoop (en daarna zoek je het zelf maar uit) te maken.
Ik ben zelf erg tevreden met een bastard large en met amagard geen ervaring.
Het onderstel van die Guru lijkt me wat robuuster dan die van amagard maar dat kan als je er naast staat heel anders zijn.
Het beste is gewoon gaan kijken en niet alleen via een website bestellen.
 
Zoals ik jou begrijp vind je de bastard urban het mooist.
Kan niet bij je in de beurs kijken maar koop niet op stelt en sprong een die je eigelijk niet wilt .
Kun je beter een jaartje door sparen .
Want met een goeie gaat tientallen jaren mee .
Je hebt tot nu toe ook zonder gekund 😄.
Zonder enige twijfel vind ik een mat grijs/zwart/antraciet het mooist. Heel stom, maar een kamado joe zou ik echt nooit kopen vanwege de kleur. Rood vind ik een mooie kleur, maar op een kamado staat het me echt tegen…

En het is geen kwestie van kunnen betalen/sparen, maar ik heb simpelweg nog mijn bedenkingen bij 1.000 euro of meer uitgeven aan een bbq die ik vermoedelijk 20x per jaar gebruik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Eigenlijk vind ik het crimineel om een kamado te verkopen zonder heat deflector of platesetter.
Zeker omdat ze die er niet bij verkopen.
De prijs is mooi, ook met maar 1 jaar garantie, als er een fout in het keramiek zit komt dat er ook in 1 jaar wel uit.
Wellicht kan je een mailtje sturen met de vraag waar je een heatdeflector voor deze bbq kan kopen.
 
Ik ken deze Kamado persoonlijk niet, dus ik kan er weinig over zeggen qua kwaliteit.

Als ik kijk naar de prijs, erg netjes!

Paar dingen vallen op qua uitrusting, maar daar is de prijs dan ook naar:
- geen losse mand voor de kolen, maar een plaat = lastiger Kamado leeg halen en schoonmaken
- geen accessoires zoals deflector / plate setter = let op diameter of deze van een ander merk toegepast kunnen worden

Verder vind ik de bescherming van het frame naar het keramiek wat matig (alleen staande hoeken beetje bescherming, maar daar is de prijs ook naar.

Al met al oogt ie best interessant, er vanuit gaande dat accessoires goed beschikbaar zijn of accessoires van andere merken passen.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Het zou verboden moeten worden om een kamado of iets wat er op lijkt te verkopen zonder deflector of voorzieningen om indirect te kunnen werken.
Een keramieke bbq voor alleen direct grillen slaat nergens op.
Eigenlijk verkopen ze een apparaat dat je niet kan gebruiken waar het voor bedoeld is zonder allerlei aanpassingen of extra uitgaven.
 
Eigenlijk vind ik het crimineel om een kamado te verkopen zonder heat deflector of platesetter.
Zeker omdat ze die er niet bij verkopen.
De prijs is mooi, ook met maar 1 jaar garantie, als er een fout in het keramiek zit komt dat er ook in 1 jaar wel uit.
Wellicht kan je een mailtje sturen met de vraag waar je een heatdeflector voor deze bbq kan kopen.
@Frits: je was me voor......
En eens, als de deflector erbij zou zitten of te koop was kan je de afweging maken of je voor de gok gaat.
 
De meesten die een kamado kopen zullen wel weten waarvoor zo een kamado dient. Echter zijn er ook een aantal mensen die dit moois zien staan bij een restaurant, evenement of bij vrienden. Zo zit er iemand bij ons in de fietsclub die een BGE medium heeft omdat hij het bij vrienden had gezien en het echt wel leuk en duur zag uitzien. Dus staat die medium in zijn tuin en buiten grillen en een pizza heeft hij er nog niets mee gedaan. Hij heeft zelfs geen extra's erbij gekocht, buiten een pizzasteen.
 
Ik heb eens gekeken of die kamado hier ook bij ons in de Belgische Action winkels te koop is maar niet dus.
De reden is mss dat de garantie regels hier anders zijn, de wet schrijft in België namelijk voor minstens 2 jaar op een nieuw product en 1 jaar op een tweedehands product als je koopt bij een erkende handelaar.
 
De meesten die een kamado kopen zullen wel weten waarvoor zo een kamado dient.

Ben eigenlijk bang dat de meeste mensen die een kamado kopen eigenlijk geen flauw benul hebben wat ze kopen.

Ja een barbecue, maar hoe je moet barbecuen, wat voor gerechten, wat er bij moet zitten aan accessoires…

Zie veel mensen rechtstreeks naar een kamado gaan terwijl ze eigenlijk het liefste worstjes en sateh van de barbecue willen eten.
Dan heb je geen kamado nodig sterker nog een simpele kogel barbecue voldoet dan veel beter.
 
Dat klopt. Grillen op een open BBQ vind ik makkelijker dan op een kamado.
 
voor de topic starter die eigenlijk liever een bastard urban heeft, kijk is naar de Columbus pro line van amagard... Zeer compleet geleverd, zelfde vette kleur, beter materiaal als grill guru (onderstel, glasvezel, topvent, multi level systeem, aslade, ...) met 10kg houtskool, one minute lighter en dikke pizza steen voor 769€. Verder exact zelfde afmetingen als de Kamado Joe en Grill guru (46cm accessoires) .
 
Dat klopt. Grillen op een open BBQ vind ik makkelijker dan op een kamado.
De echte artiesten vindt ik toch de lange low en slow sessies op een kogel bbq /WGA.
Indirect op een kamado of kamado achtige is eigenlijk relatief makkelijk....
 
Ik zou dit echt nooit kopen.
Slechte garantie, geen plate setters enz.

Ik zou lekker doorsparen voor wat beters
 
Ik denk ook dat jezelf moet kijken wat je echt wilt uitgeven aan een kamado. Als dat bijvoorbeeld 700euro is dan vallen er toch al gauw wat merken af.
 
Zonder enige twijfel vind ik een mat grijs/zwart/antraciet het mooist. Heel stom, maar een kamado joe zou ik echt nooit kopen vanwege de kleur. Rood vind ik een mooie kleur, maar op een kamado staat het me echt tegen…

En het is geen kwestie van kunnen betalen/sparen, maar ik heb simpelweg nog mijn bedenkingen bij 1.000 euro of meer uitgeven aan een bbq die ik vermoedelijk 20x per jaar gebruik.
Dan heb je misschien toch stiekem al je keuze gemaakt. Ik ben via een maat in aanraking gekomen met low and slow. Hij bood mij een broodje PP aan en ik was verkocht. Ook zijn Auplex Kamado vond ik heel gaaf. Heb daarna vrijwel direct mijn Weber 47 omgebouwd door er een aspan onder te zetten. Daar wat sessies op gedaan (BCC, ribs, PP) en ondertussen goed onderzoek gedaan naar een Auplex (destijds had je vooral BGE, Primo, The Black Bastard, Monolith en Auplex). Zo'n Auplex XXL (2014) kostte volgens mij €599.
Ondertussen uitgekeken naar een BGE, want die wilde ik toch wel heel, heel graag....
En toen bood een bekend BBQ-paleis demo-modellen aan met meer dan een aardige korting. De Auplex verkocht voor €500 en de BGE opgehaald.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, ik had in mijn hoofd ook al lang de keuze gemaakt voor een BGE. Maar om na vijf sessies op de Weber al een BGE van €1499 aan te schaffen wilde ik ook niet. Daarom eerst maar een goedkopere aangeschaft. Daar heb ik (met geluk denk ik) €100 op afgeschreven in twee jaar (+€50 platesetter), viel dus mee.

Succes. Wens je veel wijsheid toe.
 
Ik zou vooral goed bedenken wat je voor je hobby over hebt. Voor mij was het principe belangrijker dan het budget. hoe vaak ga je m gebruiken en welke overige spullen wil je aanschaffen?

Heb zelf de grill guru wekelijks aanstaan terwijl vrienden van mij hun green egg en bastard 3x per jaar gebruiken voor een hollandse bbq in de zomer
 
Terug
Bovenaan Onderaan