BasBQ
Beef en Steak

aardappels poffen

Frank gril

Tondelzoeker
Berichten
5
ik zou graag aardappels willen gaan poffen
dat wil ik op een temperatuur gaan doen op 110-120 grade
omdat ik ook spareribs wil gaan maken
hoe aan zouden die aardappels ongeveer nodig hebben
 
Ik pof aardappels op een hogere temp. 180-200 graden en dat duurt ongeveer 1 uur, daarna even prikken met een sateprikker of ze gaar zijn.
Let wel poffen doe ik indirect op het grill rooster zonder inpakken in alu folie, de aardappels in hun schil eerst dun inwrijven met een plantaardide olie. En dan indirect op de BBQ
Zo krijg je het mooiste resultaat zonder zwartgeblakerde aardappels.
Op 120 graden zal het ook wel lukken maar dan duurt het wel veel langer dan 1 uur.
Ik zou gewoon een proefrun met alleen aardappel proberen en kijken hoe lang het duurt voordat de sateprikker als boter in de aardappel(s) gaat.
 
Heter is beter. Maar als het zo 'moet' zou ik ze met wat peper en zout en olijfolie rondom in folie inpakken en dan de laatste twee uurtjes met de ribben erop erbij leggen. Of poffen tussen de kooltjes maar dat is best een gedoe als die ribben indirect liggen...
 
eens met Sander, zo zou ik het ook doen. ingepakt in de kolen. bij lage temperaturen hebben ze heel lang nodig en zal de schil een stuk taaier worden
 
Ik zou ze er gelijk vanaf het begin opleggen, zodra ze klaar zijn er af en het laatste half uur er weer bij.
Dat heeft nauwelijks effect op de smaak en vooral geen stress. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan