BasBQ
Beef en Steak

Aardappelpannetje

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Vandaag me ook maar eens aan het pannetje gewaagd ;) Heb het wel een beetje aangepast naar mijn smaak, heb half room half volle melk gebruikt. Dat heb ik samen met een halve theelepel tijm en een geplette teen knoflook even aan de kook gebracht en laten afkoelen. Daarna het mengsel door een zeef gedaan. Het mengsel heeft dan een mooie knoflook, tijm smaak die prima past bij bacon en aardappels.

Een mooie eindresultaat foto houden jullie nog van me te goed. Tijdens de bereiding was het gaan regenen en was ik even binnen wat anders gaan doen. Toen ik weer ging kijken stond het eitje op 200?C op zich geen probleem maar dat was net warm genoeg om mijn room over te laten koken, pannetje zag er niet meer uit :( Gelukkig een lekbak onder het rooster dus het ei is nog mooi schoon. Maar ik foto's maken had ik toen al geen zin meer.

Nadat het pannetje eraf kwam heb ik de schuiven open gezet, het is gewoon eng hoe hard de temperatuur van 160 naar 275?C oploopt. Toen de sukade steaks erin gedaan. Ging prima.

Werkt erg lekker. Van warm naar koud, andersom duurt het allemaal een stuk langer, maar ja het is ook een grote klomp warm aardewerk natuurlijk.

aardappelpannetje-1.jpg


aardappelpannetje-2.jpg


aardappelpannetje-3.jpg


aardappelpannetje-4.jpg


aardappelpannetje-5.jpg


aardappelpannetje-6.jpg


aardappelpannetje-7.jpg


aardappelpannetje-8.jpg


 
Deze moet ik ook nog steeds een keer maken, sukade heb ik sinds vandaag weer in huis
 
dat moet een heerlijk pannetje geweest zijn
 
Dat pannetje ken ik, is erg lekker, ben eigenlijk erg benieuwd hoe de Sukade van de BGE is/was  ::)
 
Ziet er echt lekker uit hoor  8)
Zijn de aardappels voorgegaard, of nog helemaal rauw ?

Staat op mijn ToDo lijstje (meteen na de skillet)  :)
 
kan ook gewoon in een ovenschaal of aluminium bakje hoor mac  :)
 
@boldeagle, de sukade was gewoon sukade :D Lekker zoals altijd, iets andere smaak door de Black Ranch, die geeft een "echte" houtskool smaak af aan het vlees.

@Mac, ik heb mijn pannetje met rauwe aardappels gemaakt, had ergens gelezen dat je de schijfjes moest afspoelen en drogen, dat heb ik gedaan, maar dat doe ik de volgende keer niet, dan blijft er wat van het zetmeel aan zitten en dikt de saus misschien nog wat meer in.

@Frits, stond hier ook al heel lang op de lijst en heb nu spijt dat ik het niet tijden eerder heb gedaan :D
 
Oke Dennis hij komt met stip op 1 op de to-do-lijst!
 
aardappelpannetje is zooooo lekker
 
Mijn pannetje heeft er zo'n 2 uur opgestaan, alles was goed gaar ;) 30 minuten is niet lang genoeg om ze gaar te krijgen, zeker niet omdat het op een lagere temperatuur moet omdat anders de room overkookt.
 
Dit pannetje heb ik ooit bij de Sligro gekocht, was minder dan 5 euro, ik weet dat er een tijd een run op was toen ze populair werden bij de barbecue?rs, heb geen idee of hij nog in het assortiment zit. Je kunt altijd bij QVIST terecht, die hebben mooi gietijzer, en naar ik nu zie hebben ze hun assortiment aardig uitgebreid en de prijzen wat verlaagd :D.
 
noskos zei:
Dit pannetje heb ik ooit bij de Sligro gekocht, was minder dan 5 euro, ik weet dat er een tijd een run op was toen ze populair werden bij de barbecue?rs, heb geen idee of hij nog in het assortiment zit. Je kunt altijd bij QVIST terecht, die hebben mooi gietijzer, en naar ik nu zie hebben ze hun assortiment aardig uitgebreid en de prijzen wat verlaagd :D.

Mooi, ga ik eens even zoeken bij de sligro. Alweer een leuk recept :)
 
noskos zei:
Dit pannetje heb ik ooit bij de Sligro gekocht, was minder dan 5 euro, ik weet dat er een tijd een run op was toen ze populair werden bij de barbecue?rs, heb geen idee of hij nog in het assortiment zit. Je kunt altijd bij QVIST terecht, die hebben mooi gietijzer, en naar ik nu zie hebben ze hun assortiment aardig uitgebreid en de prijzen wat verlaagd :D.

Bij de sligro waren ze op, dan inderdaad maar bij QVIST, bestel ik gelijk een DO erbij :eek:

Wat is de doorsnee van jouw pannetje?

noskos zei:
@boldeagle, de sukade was gewoon sukade :D Lekker zoals altijd, iets andere smaak door de Black Ranch, die geeft een "echte" houtskool smaak af aan het vlees.

Waar koop je die black ranch eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan