BasBQ
Beef en Steak

aantal probe's thermometer

 

Bar-B-Que-Business

Kooltjesharker
Berichten
138
Hallo ,

Ik ben op zoek naar een thermometer die ik kan aflezen op afstand. Er is natuurlijk een hoop aanbod, maar mijn vraag is hoeveel probe's je nu eigenlijk nodig hebt om het jezelf gemakkelijk te maken?

Ik ben in bezit van een WEBER MASTERTOUCH 57cm en deze heeft natuurlijk een thermometer in de deksel. Maar het lijkt mij makkelijk om deze temperatuur af te kunnen lezen op afstand of is dit niet noodzakelijk als je de kerntemperatuur weet?

hoor graag jullie suggesties.
 
Een thermometer met 2 probes is wel een minimum (en vaak afdoende). 1 voor de temperatuur op het rooster, 1 voor in het stuk vlees.
Meer probes is handig als je meerdere stukken vlees tegelijkertijd klaar maakt. Maar je zou dan ook met extra losse thermometers kunnen werken, waarbij je de probe die in je vlees zit als indicatie gebruikt.
 
@ silverfox: bedankt voor je antwoord. Klinkt allemaal heel logisch.

Komt het nou vaak voor dat je meerdere verschillende stukken vlees bereid? Kan me namelijk niet voorstellen dat ik een Brisket en spareribs op de zelfde dag ga klaarmaken .



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het kan wel voorkomen dat je bijvoorbeeld 2 procureurs er op hebt liggen, of 6 stukjes zalm.
Ligt een beetje aan je persoonlijke situatie natuurlijk ;)
Owkee voor die zalm gebruik ik echt geen 6 probes, maar 1 probe. In combinatie met een snelle kernthermometer.
En soms is kan een simpele ikea thermometer voor 'er bij' handig zijn.
 
Ja ik heb zelf ook een losse kernthermometer.  2 probe's is dus eigelijk een must als ik het zo begrijp. Nog suggesties voor een bepaald merk ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb sinds kort een maverick et-733 waarvan ik kan zeggen dat ik er tevreden over ben :)
 
Goedemorgen,

Ik ben voornemens om de maverick aan te schaffen omdat ik van plan ben meerdere stukken vlees tegelijk te bereiden en ook beter inzicht wil krijgen in de temperaturen op het rooster niveau. Ik heb het idee dat de deksel thermometer na 5 jaar minder betrouwbaar wordt.
Maar om die reden heb ik een tweedehands digitale Weber thermometer te koop deze is voorzien van een enkele probe en op afstand kan worden afgelezen. Misschien kunnen we wat regelen als je voor nu een enkele probe genoeg vindt?

Gr Marco
 
Op de Maverick e-733 kunnen max 2 probe's aan als ik het zo zie. Heb trouwens al wel goede verhalen gehoord over maverick


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb o.a. een weber draadloze thermometer (2 probes). Niets mis mee. Mocht hij ooit het loodje leggen heb ik geen idee of ik hem opnieuw zou halen, maar dat komt omdat ik me vooraf niet verdiept heb in de details. (Nog steeds niet trouwens :D )
 
Bar-B-Que-Business zei:
Op de Maverick e-733 kunnen max 2 probe's aan als ik het zo zie. Heb trouwens al wel goede verhalen gehoord over maverick


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij de maverick die ik heb, heb ik in het begin wel de handleiding (engels) erbij nodig gehad. Maar dat heb ikzelf niet als lastig ervaren.
 
ik gebruik een Stoker van Rock's BBQ met 1 pit probe en 1 food probe. is bijna altijd voldoende.
soms nog een extra Fantast van Ikea erbij .
 
Ik had 2x goedkope aangeschaft uit China: http://www.dx.com/p/s-510-digital-electronic-cooking-barbecue-bbq-thermometer-tester-probe-wireless-remote-black-390937
Nadeel was echter dat beide op dezelfde frequentie zaten en ook niet te wisselen waren. 1 daarvan heb ik aan m'n pa gegeven. De andere gebruik ik nu in combinatie met de Maverick e-733.

Een groot voordeel van de Maverick vind ik dat als je een probe op bbq stand zet je ook een minimale temp kan aangeven. Ook handig vind is dat je op de zender ook de temperatuur kan aflezen.

smoker05.jpg


smoker02.jpg

 
Ik gebruik de igrill2 met 4 probes.. 1 voor op het rooster en heb er 3 voor mij vlees... als je bbq niet te ver weg staat vanwaar je zelf bent is het met Bluetooth prima te doen ..!!!!! Ik ben wel tevreden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Hele goede zondagmiddag,
Ik heb hier nu al het een en het ander gehoord over de maverick, idevices en de goedkopere modellen. Al met al wou ik gaan voor de Maverick et-733 maar tot mijn verbazing is die bijna overal waar ik kijk niet direct leverbaar. Dit geld overigens ook bij de idevices over het algemeen.

Bij een winkel hier in de buurt kreeg ik de Maverick ET-735 aangeboden als tegenhanger .  Heeft iemand hier ervaring met deze Thermometer ? Hoe is het gebruik met de App?

Hoor de ervaringen graag.

groetjes
 
Hallo,
Zelf heb ik de maverick et735 Bluetooth, ik ben zeer tevreden.
Verbinding is goed, zown 20 meter tot binnen op de bank werkt uitstekend.
Echter geen log functie in de app
Verder top ding

Momenteel 1 probe op het rooster en 1 probe het ribbetje
Heb zelf 4 probes maar meer 2 als Backup voor als er eentje sneuvelt
116fa4db7dbe0e23e118578498a04798.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
@Mac : inderdaad op die site had ik nog niet gekeken. Hartstikke bedankt.

@odijkdennis: ik neem aan dat hij verder dan 20 meter ook goed werkt of niet ?  btw ribbetje zit er goed uit  ;)
 
Bar-B-Que-Business zei:
@Mac : inderdaad op die site had ik nog niet gekeken. Hartstikke bedankt.

@odijkdennis: ik neem aan dat hij verder dan 20 meter ook goed werkt of niet ?  btw ribbetje zit er goed uit  ;)
Thnx hij is net uit de folie maar te donker om een nette foto te maken

Waarschijnlijk wel ik maar als ik de voordeur uitloop dan ben ik hem kwijt, waarschijnlijk zal hij zonder woning er tussen meer halen. Groet dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Zijn er mensen die nog meer ervaringen willen delen? Mag ook zijn van thermometers met 1 probe aangezien ik wel gewoon een meter in m'n kettle heb zitten.


Zie ze graag verschijnen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan