BasBQ
Beef en Steak

Aanschaf Weber Master Touch GBS 57

 

ruudbosch

Kooltjesharker
Berichten
212
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe bbq en zit er sterk aan te denken om de Weber Master Touch GBS 57cm te kopen.
Aangezien ik dit al als een flinke investering zie ben ik aan het twijfelen welke accessoires ik erbij ga aanschaffen.
Een brikettenstarter heb ik al maar zijn er verder nog accessoires waar je eigenlijk niet zonder kan?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Gr. Rusty
 
Waar je echt niet zonder kan? Nee niet echt... :)
Misschien is die Sear Grate het overwegen waard. Of de pizza steen
 
goede temperatuur meter!!
 
In ieder geval een goede borstel om je rooster schoon te maken.  Voor veel gerechten is een digitale thermometer met externe sensor nodig.  De briketten baskets vind ik persoonlijk ook handig. 
Pak ook goed briketten ipv die van de lidl of tankstation
 
Ik weet niet wat tegenwoordig meegeleverd wordt. 2 jaar geleden kreeg ik de briketten rails bij mijn master touch
 
Railsjes zijn standaard, baskets is een accessoire, kosten tussen de 20 en 30 euro.
 
MarBQ zei:
goede temperatuur meter!!

+1 onmisbaar voor elke pitmaster. Op naar de ikea (of blokker zoals ik zojuist op het forum las)

 
Ik kocht mijn GBS (mijn 4e weber) buiten het seizoen dat scheelt echt aanzienlijk, was ook nog eens een actie pakket inclusief sear grate voor 239. Op marktplaats gaat ook nog wel es wat interesants van de hand. Ik kocht de gietijzeren gbs pan voor 25 euro was slecht ls 1 keer gebruikt :)
 
Vandaag alvast twee vleesthermometers aangeschaft van de Blokker (thanks Santino). Morgen proberen!  :D

54C316B6-C15F-4151-9CD4-507E1DCDECED_zpsnvvraygw.jpg
 
Dat is zeker de moeite of je zo lang wilt wachten is aan jou natuurlijk :) in oktober gaan de prijzen meestal naar beneden, zaken gaan dan in de opruiming klein nadeel is soms wel dat niet alles meer te krijgen is, maar goed internet is uiteraard makkelijk afstruinen. Ook weber heeft in het najaar en winter maanden vaak leuke acties. Afgelopen november/december nog leuke cashback acties, op de GBS 50 euro retour en op een accesoire 10. Toch leuk geld, kun je weer briketten of houtskool voor kopen. In de zomermaanden als heel 'barbecuend' nederland buiten te vinden is dan is de prijs zeker 30% hoger. Dus met een beetje goed googlen kun je zo 100 euro goedkoper uitzijn op je gbs, nu zo tussen de 280 en 310, het is goed mogelijk om rond de 200 euro te slagen. De GBS Accessoires gaan nu tussen de 50 en 55 euro, in de opruiming gaat de prijs soms wel naar 40 euro. Dus als je geen nu haast hebt neem dan nu de prijzen een beetje in je op, Internet maar ook als je eens in het tuincentrum o.i.d. bent. Je zult versteld staan van het verschil, wachten zal wel  lastig zijn zeker als je regelmatig de verhalen op het forum leest :)
 
@Ren?.... Dat scheelt inderdaad best veel geld. Heb de lokale tuincentra hier al bezocht. Prijzen liggen allemaal dicht bij elkaar en schelen op dit moment niet veel met de internetprijzen. Het zal lastig worden om te wachten ja.... Merk nu al dat ik het liefst gisteren al een mooie nieuwe Q in de tuin had staan!

@Structor... dat zijn twee goede tips. Komen ook op mijn lijstje staan. Thanks!
 
Mocht je bij de ING bankieren dan kan je ook nog kijken voor de one touch premium, met de rentepunten.
 
Misschien ken je iemand met ING rentepunten die een OTP voor je wil bestellen. Zo kwam ik ooit aan mijn OTP. Daar zitten de brikettenrails ook bij en je kan dan later het GBS rooster aanschaffen.
 
Ik zie hem hier http://www.bbqcenter.nl/product/564815/weber-master-touch-57-cm-gbs-crimson-red-2014.html?utm_source=google&utm_medium=pla&utm_campaign=Barbecues&utm_content=Weber_Master_Touch_57_cm_GBS_Crimson_Red_2014&ref=171611&label=16354-AGI-14823921864-ASI-110042378190-564815&gclid=CKGb0tevt8UCFezHtAodDQ4A_w

Toch al voor ?249 staan
Voor die ?50 zou ik niet willen wachten tot de herfst

Het is er wel een met de kleur rood
Daar moet je ook van houden natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan