BasBQ
Beef en Steak

Aangenaam

 
 

RobbertI

Tondelzoeker
Berichten
23
Hallo allemaal,

Ik ben Robbert, 33 en hou erg van het bourgondische leven.
Ik heb al een tijdje een weber ketel bbq die altijd prima functioneerde, maar verder dan de normale mixed grill avonden kwam het niet echt.

Gezien ik erg fan ben van bijvoorbeeld spareribs en altijd al wat meer heb willen doen heb ik sinds afgelopen week (en maanden lang filmpjes kijken van noskos / smokingdadbbq etc ) een Kamado Joe Classic II in de tuin staan.

Gezien ik graag meer wil gaan doen met mijn Kamado en ik graag tips en tricks wil opdoen van de meer ervaren mensen hier, dacht ik laat ik mij maar eens aanmelden.

Nadat ik de kamado even licht ingebrand had (200graden) en met de temperatuur te spelen heb ik de dag erop indirect mijn hamburgers gerookt en daarna even snel afgegrilled en ik moet zeggen, dit gaf echt een heerlijk resultaat. ( Ik kreeg zelfs een baconsmaak zonder dat er bacon omheen zat? Is dat de rookring? ) ondanks dat get gewoon standaard appie hamburgers waren die zelfs nog uit de vriezer kwamen ook.

En dit heeft mijn alleen maar enthousiaster gemaakt om nog veel meer gerechten om de kamado te gaan gooien.
- Uiterard spareribs, pulled pork, etc
En ik ben van plan dit weekend, mocht het niet te erg gaan regenen een Beercan chicken te gaan maken welke mij een goede "begin" cook lijkt.

Ps: hierbij een visuele weergave van de "rookring" op de burger.
WhatsApp Image 2021-05-07 at 12.00.06.jpeg
 
Welkom bij het genootschap

Mooi ringetje om de burger
Hopelijk dit weekeind goed weer voor je
 
Welkom!
Een beercan checken is altijd leuk om te bereiden.
Voor tips & tricks kan je hier zeker terecht, je bereidingen delen middels een verslag apprecieert men hier ook enorm, zelfs indien het niet liep zoals je wenste. Er zijn hier dan altijd mensen die je advies kunnen geven voor een volgende keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan