BasBQ
Beef en Steak

Aangenaam kennis te maken :)

 

Smokey Willow

Kooltjesharker
Berichten
116
Goedendag allen van het BBQ Genootschap,
Allereerst Bedankt voor het toelaten tot het forum:)

Mijn naam is Willow en woon in het hoge noorden te Sneek.
Ik heb een koksopleiding afgerond, maar na een aantal jaar kwam ik erachter dat ik mijn liefde voor eten beter kwijt kon in mijn vrije tijd als in het werkveld.
Naast mijn passie voor muziek ,ben ik uiteindelijk afgestudeerd als verpleegkundige om op een andere manier bezig te zijn met vlees 😜

Hier in Friesland is het roken van vlees en vis een zo goed als cultureel erfgoed geworden :p zo heb ik dit ook meegekregen van mijn vader.
Na het spenderen van een dag op zee de buit te hebben verdeeld en schoongemaakt, dit vervolgens te roken onder het genot van een alcoholische versnapering ;)
Veel meer was er destijds niet nodig.
Door de jaren heen heb ik in vele rookovens gerookt, en ruime kennis opgedaan met de verschillende soorten hout en manieren van roken.

een kleine impressie

20190827_145230.jpg
20200612_192925.jpg


Afgelopen jaar kreeg ik steeds meer oog voor andere bereidingen.
Dit maakte dat ik een weber mastertouch premium heb aangeschaft.
hiermee kon ik mij verdiepen in het hot & fast evenals het low en slow breiden van mooie stukken vlees en vis.
het roken zou ook mogelijk zijn door de bijgeleverde accessoires dus hier was ik ook erg benieuwd naar.

BCC op de nieuwe aanwinst.
20200527_183126 (1).jpg


In mijn zoektocht naar uitdagende bereidingstechnieken met de daarbij behorende adviezen en meningen, ben ik terecht gekomen op dit forum.
Tijdens het anoniem rondneuzen op dit forum heb ik veel leuke recepten voorbij zien komen met mooie foto verslagen.
Ook zag ik veel inspirerende technieken en interessante vragen voorbij komen.
Met mijn registratie op het forum hoop ik in de toekomst hetzelfde te kunnen betekenen als dat jullie voor mij hebben gedaan.
En dat we in de toekomst nog veel van elkaar kunnen leren en genieten van de verslagen 😊
2020-05-30-20-09-51-801.jpg


Groetjes,

Willow
 
Welkom bij het genootschap
Aardig wat richtingen opgegaan nu de Q er bij om je ervaringen uit te breiden ☺️
 
Hoi Willow,
welkom bij het Genootschap, en bedankt voor de mooie uitgebreide introductie.
 
Hoi Willow.
De kennis en kunde van een kok is nooit weg. Ik kan er zeker nog wat van leren.
Welkom hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan