BasBQ
Beef en Steak

Aanbieding mini-Kamado

jack

Sprokkelaar
Berichten
42
Aanstaande zaterdag aanbieding bij de ALDI

IMG_20210630_091840.jpg
 
Ik vraag me dan altijd wel af hóe “goed” zijn die dingen nu daadwerkelijk voor zo een prijs? 😅
 
Heb er eens een van de lidl gehad. Temperatuur regelen gaat niet echt. Je kan beter een wga kopen voor dat geld
 
Heb er eens een van de lidl gehad. Temperatuur regelen gaat niet echt. Je kan beter een wga kopen voor dat geld
Helemaal mee eens wat die WGA betreft. En de rest bevestigt mijn vermoeden 😊👍🏼
 
Ik zie net een bericht van Nasq op Instagram dat hij een review video gaat maken hierover.
 
Goedkoop hoeft echt niet slecht te zijn hoor. Vraag me zelfs wel eens af waarom sommige kamados wel 800 tot 1000 euro kosten. Tuurlijk zit hier een stukje kwaliteit verschil in en wat extraatjes maar toch. Ik heb zelf een goedkope Salitos van 199 euro. Niets mis met dat ding
 
Er zit geen platesetter oplossing bij volgens mij?
Als je geen oplossing / plan hebt om indirect te werken is het een gewone grill. Dan zijn er betere alternatieven volgens mij.
Met de WGA of een gebruikte 47-57 cm Weber kan je dan al snel meer.
Je moet al een beetje een BBQ "hacker" zijn om er dan meer uit te halen.
Voor de liefhebber die plezier heeft in het "hacken" leuk. Maar daardoor juist niet het instap model wat je zou denken.





Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Heb er eens een van de lidl gehad. Temperatuur regelen gaat niet echt. Je kan beter een wga kopen voor dat geld
Ik heb er ook eentje van de lidl gehad, en ben het totaal niet met je eens. Ik kon de temperatuur prima regelen, en lange sessies (PP) ging ook prima zonder bijvullen.
Er zit geen platesetter oplossing bij volgens mij?
Nee, maar het bekende big bazar pannetje voor een paar euro voldoet prima. Zoek maar eens op het forum. Of een keramische plantenonderzetter of hoe dat ding ook heet, van de intratuin oid.
 
Eens. Als je die kennis en inventiviteit hebt en er plezier in hebt is het een leuke aankoop.

Als je dat niet hebt kan je voor hetzelfde geld iets kopen dat ook prima werkt.

In die zin bedoel ik vanuit mijn perspectief dat het niet direct de beste koop is voor mensen die geen ervaring hebben.

Als je weet wat je koopt en je er een plan mee hebt prima

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Eens. Als je die kennis en inventiviteit hebt en er plezier in hebt is het een leuke aankoop.

Als je dat niet hebt kan je voor hetzelfde geld iets kopen dat ook prima werkt.

In die zin bedoel ik vanuit mijn perspectief dat het niet direct de beste koop is voor mensen die geen ervaring hebben.

Als je weet wat je koopt en je er een plan mee hebt prima

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Ik heb een aantal jaar geleden zo’n goedkope kamado gekocht bij de Action voor €88 . Gewoon om eens te kijken of het iets toevoegde aan de Weber die ik had staan. Twee jaar lang heel veel plezier van gehad en heel veel geleerd. Uiteindelijk een grotere kamado gekocht en mijn Action kamado voor leuk geld kunnen verkopen.
Zonder de “oefen”kamado zou ik denk ik nooit 1200 euro betaald hebben voor een kamado.
 
Goedkoop hoeft echt niet slecht te zijn hoor. Vraag me zelfs wel eens af waarom sommige kamados wel 800 tot 1000 euro kosten. Tuurlijk zit hier een stukje kwaliteit verschil in en wat extraatjes maar toch. Ik heb zelf een goedkope Salitos van 199 euro. Niets mis met dat ding
Denk dat deze prijs wel te verantwoorden is. er zit echt wel verschil in kwaliteit van het keramiek. Maar ook de service zit erin.

Vooral een kwestie of je voor deze service wilt betalen.

In 2018 zonnepanelen gelegd. Verschillende firma’s prijs gevraagd. Bij de ene had ik 5 jaar op de omvormer en 10 jaar op de panalen garantie. Bij de andere had ik 8 jaar op de omvormer en 20 jaar op de zonnepanelen. En mits €250 extra, ook 20 jaar op de omvormer. Maar deze was wel €5000 duurder. Maar rekening houdend dat een paneel €100 kost en een omvormer €1100, heb je eigenlijk je schade al op voorhand betaald.

Dus je koopt een kamado van €500 en deze van €100. Die van €100 gaat mss minder langer mee en geen service, maar je koopt er zo wel 5 voor de prijs van de andere.
 
Toch zou je m.i. eigenlijk geen kamado`s moeten verkopen zonder daarbij de platesetter of een vergelijkbare oplossing om indirect te kunnen grillen. Dat is toch juist het idee achter de kamado?
 
Dus die oefenkamado heeft je €1200,- gekost, die je anders niet uitgegeven had?
Goeie deal :D

Dankzij de "oefen"kamado heb ik 1200 euri's geïnvesteerd in een hobby, plezier en waardering van mijn huisgenoten. Da's onbetaalbaar!
 
Denk dat deze prijs wel te verantwoorden is. er zit echt wel verschil in kwaliteit van het keramiek. Maar ook de service zit erin.

Vooral een kwestie of je voor deze service wilt betalen.

In 2018 zonnepanelen gelegd. Verschillende firma’s prijs gevraagd. Bij de ene had ik 5 jaar op de omvormer en 10 jaar op de panalen garantie. Bij de andere had ik 8 jaar op de omvormer en 20 jaar op de zonnepanelen. En mits €250 extra, ook 20 jaar op de omvormer. Maar deze was wel €5000 duurder. Maar rekening houdend dat een paneel €100 kost en een omvormer €1100, heb je eigenlijk je schade al op voorhand betaald.

Dus je koopt een kamado van €500 en deze van €100. Die van €100 gaat mss minder langer mee en geen service, maar je koopt er zo wel 5 voor de prijs van de andere.
Zoals ik al zei heb je uiteraard kwaliteitsverschil. Toch mag je een kamado niet vergelijken met zonnepanelen. Zonnepanelen zijn high tech. Een kamado bestaat uit een behuizing, onderstel, keramiek (aardewerk), wat RVS en een thermometer. Daar hoef je echt geen 1000 euro meer voor te betalen denk ik
 
Ik heb er ook een van de lidl, lijkt er verdacht veel op. vind het een ideaal ding voor de snelle grill sessies, of als we met z'n 2en een kleine maaltijd willen maken. Super snel op temperatuur. Ik gebruik hem vaker dan mijn bastard large. ook voor een skillet is het ideaal.
 
heb mijn oude kleine eitje maar eens een upgrade gegeven. Het pannetje hing eerst in de dome. Nu met wat hoekijzertjes het pannetje en rooster wat gelift. Ik denk dat dit de temperatuur beheersing ten goede komt. Veel betere airflow.
10274827-6B7E-462B-BBE1-AF583A289C02.jpeg
4E99E50D-1760-4FB5-8F35-6E2564570439.jpeg
11FBB4E1-FD6B-4301-8705-CA030F41CC73.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan