BasBQ
Beef en Steak

Aalvink te Daarlerveen

B

Birdman

Gast
Hallo allemaal,

In de topic over online slagerijen werd de naam van Aalvink genoemd. Ik ken deze slagerij niet maar als ik op de website kijk zijn de prijzen zeer concurrerend. Ik hoor graag of er mensen zijn dier ervaring hebben met slagerij Aalvink en dan met name indien er vlees per post wordt toegezonden.

Alvast bedank voor alle reacties 
 
Ik heb er een paar keer besteld en het fijne van Aalvink vind ik dat het vers vlees is en als ik het me goed herinner kun je zelf de leverdatum kiezen. De bestelling was altijd netjes verpakt in een piepschuimen doos met ijszakken er in.

Ik ben al een tijdje op zoek naar grasgevoerd rundvlees tussen al het grain-fed vlees, maar het is me eigenlijk nooit opgevallen dat het bij Aalvink grasgevoerd rundvlees was :D
 
Erg tevreden geweest. Had besteld en snel contact over en weer over de bestelling (was een beetje veel, dus duurde iets langer). Kwam binnen in thermobox (piepschuim) met diepvries elementen / ijszakken als ik het me goed herinner. Zat zelfs gratis vlees bij (was blijkbaar een actie). Ik zou er zo weer bestellen.
 
Prima slager,  haal er vooral spareribs en af en toe iets voor thuis.  Morgen weer wat buikspek voor de pork belly burnt ends :D :D
 
Jan geeft ook nog eens 10% korting voor Genootschapsleden  :D

Te vinden onder algemeen - huishoudelijk - forum aanbiedingen

En ja, ik bestel er ook wel eens...
 
Ik bestel daar eigenlijk altijd mijn BBQ-vlees. Tot nu altijd zeer tevreden met Aalvink. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en het vlees is vers, niet bevroren. Dat vind ik ook wel prettig
 
Net vandaag ook voor het eerst daar besteld. Helaas kortingscode vergeten :-(

Bestel normaal bij bbquality en op zich totaal geen klachten over de kwaliteit daar hoor. Maar wij zijn maar met zijn tweetjes en ze leveren alles bevroren. Dan is een stuk vlees van 1500 gram toch net effe te veel.

Daarom het gekoelde vlees van Aalvink maar eens proberen. Kan ik na ontvangst portioneren en invriezen. En ik moet zeggen ze zijn niet duur met bijvoorbeeld een kilo ribeye voor 15 euries.

Ik ben zeer benieuwd!
 
KamadoJor zei:
Ik ben al een tijdje op zoek naar grasgevoerd rundvlees tussen al het grass-fed vlees....

Het lijkt me dat je dan gauw geslaagd bent!  ;)
 
Haha, hoe kreeg ik dat nou weer voor elkaar?

Ik heb ze toen nog gemaild met de vraag of ze grass-fed (wat mogelijk grain-finished is) of grass-finished rund verkopen en het antwoord was :

s'winters wel bijgevoerd met mais en kuilvoer, GEEN graan.

Ik realiseer me net dat mais volgens mij ook een graan is, maar goed... ze worden dus niet afgemest met andere graansoorten.
 
Ja, hoe krijg ik het voor elkaar :blush:
 
Leveren ze het vlees wel in een vacuum verpakking? En kan je het laten snijden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mijn eerste bestelling bij Aalvink is binnen en er vallen me wel een paar dingen op.

De ice-packs waren eigenlijk al water geworden terwijl ik het pakket op tijd bij het afhaalpunt heb opgehaald. Lijkt me niet goed voor de temperatuur van het vlees. Heb ik bij bbquality nog nooit gehad.

Ik had een ribeye van een kilo besteld en daarbij eigenlijk ook ??n brok vlees verwacht wat je dan zelf op maat kunt snijden. Het was echter hier en daar van dunnere stukken ?opgevouwen? waardoor het wel een kilo was maar niet echt de dikte had van een goede steak. Bij de bavette idem. Varkensnek en picanha waren echter weer wel ??n stuk.

Over de smaak kan ik verder nog niets zeggen.

 
Heb ook kortgeleden besteld bij Aalvink, ook hier waren de ice-packs water geworden.
Ik moet er wel bij zeggen dat het erg warm was.
Van het bestelde vlees is de Boston Butt het eerst op de WSM gegaan en PP van gemaakt ,na 19 uur konden we gaan proeven en ik moet zeggen , en niet ik alleen, dat de smaak en de malsheid zeer goed was.
Aankomende weekeind misschien de longhaas of brisket er op leggen.
 
Ik heb vergelijkbare ervaringen met Aalvink. Ijs was gesmolten en ook de cote de boeuf verschilde in dikte.
Ik heb toen de kern temperatuur van het vlees gemeten en die was hoog (11 graden).
Toen heb ik gebeld maar hij zei dat het geen probleem was omdat het vers was.
Ik ben er niet ziek van geworden maar ik heb er daardoor al lang niks meer besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan