BasBQ
Beef en Steak

A slice of Prime Rib

Joris

Kooltjesharker
Berichten
122
Sommige van jullie hebben dit al op Facebook gezien maar omdat het zo'n mooi stuk vlees is wil ik het ook graag nog even met de rest van jullie delen.

Als eerst even een vraag aan de slagers en kenners onder ons. Als je een prime rib per rib opdeelt (zoals hier het geval is) wordt het dan een Cote de Boeuf?

Anyway dit mooie stuk vlees heb ik te danken aan teamcollega Harry Bos die (na een tip van mij) een 3 kilo zware prime rib had gewonnen bij een twitteractie van Chateaubriand.

http://www.purebbq.nl/purebbq-en-chateaubriand/

Harry heeft deze in 3 stukken van ongeveer een kilo gedeeld en was zo aardig om mij een stuk kado te doen

Nieuwjaarsdag moest het gaan gebeuren. Alleen een beetje peper en wat knoflook en achteraf wat rozemarijnzout.

DSC_6051.jpg


DSC_6054.jpg


DSC_6057.jpg


DSC_6058.jpg


DSC_6060.jpg


DSC_6071.jpg


Ik heb hem eerst indirect naar ongeveer 48 graden gebracht en toen geseared en 10 min in de folie laten rusten. Hij had een graadje meer mogen hebben maar ik houd gelukkig wel van rood. De smaak was perfect.
 
Yep, als je hem opdeelt wordt het cote de boeuf in het Frans / Nederlands en cowboy steak of bone in ribeye in de VS. Het is eigenlijk gewoon een stuk ribeye met de botten er nog in.

Mooi stuk vlees hoor!
 
lekker hoor. had best in vieren gedeeld kunnen worden ;)
 
dat is een heel mooi en lekker stuk vlees
 
Mooi stuk rib. Die lust ik ook wel.
 
Ik kwijl.... Dat ziet er heerlijk uit!
 
Krijg weer honger, ziet er erg lekker uit.
 
Ziet er goed uit..... mooi stuk vlees idd!
 
Sjonge wat een goed stuk vlees zeg  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan