BasBQ
Beef en Steak

a lowland smokers dessert NK 2012

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
IMG_8451.jpg


Aangezien ik een fan ben van cheesecake, leek het me leuk om dit voor het NK te maken.

Het idee was om een mini cheesecake te maken, en op internet vond ik een bakvorm speciaal voor mini cheesecake.

Na wat experimenteren met div recepten, had ik voor mij de ideale cheesecake. Omdat nog niet bekend was, wat de organisatie als hoofdingredient zouden verstrekken, had ik besloten om gewoon even een sausje uit een flesje te nemen voor de cheesecake.
Zodra het fruit bekend zou worden, zou ik dat in mijn saus gaan verwerken.
IMG_4220.jpg


IMG_8121.jpg


IMG_8122.jpg


Ik vond een cheesecake alleen te weinig, en ergens heb ik het stomme idee opgevat om het op te vrolijken met macarons.... maar dan wel van de bbq.....

Voor diegene die ze nog nooit gemaakt hebben, macarons zijn kleine koekjes, die (voor mij tenminste) erg lastig te maken zijn, er kan een helehoop fout gaan, als er 1 stap niet goed gaat, kan je het wel vergeten, en dat heeft me aardig wat kopzorgen gekost, in de oven ging het wel, maar op de bbq, is toch echt een heel ander ding.
IMG_5364.jpg


Uiteindelijk is het me pas goed gelukt in de laatste week voor het NK.
IMG_5368.jpg


Toen bekend was dat het hoofdingredient, aardbeien waren, ben ik daarmee aan de gang gegaan.
IMG_7303.jpg


IMG_7299.jpg


IMG_8131.jpg


IMG_8137.jpg


IMG_8155.jpg


Het bordje met alleen de cheesecake en macarons vond ik nog steeds wat kaal, en besloot om er een crumble van gemarineerde zomervruchten (die ik ook als vulling op het vorige NK heb gebruikt) omheen te doen.


Cheesecake met een aardbeien rozenwatersaus, geserverveerd met een macaron gevuld met een creme van slagroom, witte chocolade en rozenwater afgewerkt met granaatappelpitjes op een bedje van crumble met gemarineerde zomervruchten.

Hieronder mijn spiekbriefje:

Schermafbeelding2012-08-19om154713.jpg


OP het NK zelf:

IMG_8406.jpg


IMG_8407.jpg


IMG_8522.jpg


IMG_8429.jpg


IMG_8431.jpg


IMG_8432.jpg


IMG_8452.jpg
``````````````````
 
Waanzinnig mooi! Heerlijke reportage.
Is het trouwens verplicht om zo'n mooi opgemaakt dessert in zo'n gruwelijk lelijke box te presenteren?
 
Wauw, en dan ben ik al blij als ik een goede appelcrumble weet te maken!
 
Jemig de pemig... Ik buig diep!
 
Hij was heerlijk Marc! En petje af voor je macarons hoor! Mij lukt het nog steeds niet :(

@Edwin, die doos is voor de blinde jury, die mag niet weten wat van wie vandaan komt en dus heb je zo allemaal dezelfde handicap.
 
Haha nee, bovenste foto is voor de jury aan tafel en de macdonald box is voor meerdere personen die het gerecht blind moeten jureren, ze mogen niet weten van welk team het is, elk team moet zijn gerecht in zo'n box aanleveren .

Leek me leuk om een keer te laten zien hoe een gerecht tot stand komt, ik zit nog te wachten op een team van dit forum ;)
 
Ah, ok. Uniformiteit voor de blinde jury. Zit wat in....
Super repo! Erg leuk om te lezen.
 
Geweldig Marc, en diep respect dat je zoiets durft te maken op een wedstrijd!
 
van mij ook petje af Marc, prachtig dessert, en mooie reportage
 
Dat ziet er lekker uit zeg!! Ik weet zeker dat dit er hier thuis prima in zou gaan, maar zo te zien hoef ik dit toch nog ff niet te gaan proberen :D
 
Mocht je nog willen oefenen:

IMAG0619.jpg


Bij de action...
 
Mooie reportage,

Ziet er uit als een flinke klus om het te maken, en dan ook nog eens de foto maken van alle stappen.
Petje af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan