BasBQ
Beef en Steak

6kg Spareribs van de sligro

A

ArjanC

Gast
Dit weekend hadden we een klein feestje, ongeveer 13 volwassenen en 8 kinderen (< 12 jaar)
Omdat ik naast de standaard hamburgers, Kipspiezen (kip, paprika, uit, ananas) en worstjes (lange knakworstjes met kaas en spek) het leuk vind om wat speciaals te maken...

De laatste tijd al aardig wat spare-ribe bereid dus was de keuze makkelijk gemaakt en normaal gesproken goed te doen in een uurtje of 4 (2-1-1 methode).
Mijn moeder heeft een sligro pas en die zou wel eventjes 6kg ribs halen....

Ik had 'normale' ribs verwacht komt ze met extra dikke ribs :) ter*ng wat een dingen!
dat gaat me niet lukken in 4 uur...

Om 14.00 was de bbq 120 graden en konden ze erop, ik heb jammer genoeg niet veel foto's (eentje maar om precies te zijn) omdat het allemaal een beetje hecties liep..
vier waren gekruid met rib kruiden van B&S (erg lekker!) de andere twee met bbq kruiden van de toko, had nu geen tijd om zelf rub te gaan maken.

Omdat het allemaal wat meer was dan ik dacht nog even een hitteschildje gemaakt met alu-folie om de ribs niet te laten verbranden..



na 2,5 uur zagen ze er zo uit, bijna klaar om in te pakken, wat trouwens met appelsap gebeurt is.
Voor de zekerheid even een meter erin gestoken om zeker te zijn dat de dikke stukken ook goed gaar waren, na 2,5 uur stond deze op 71C met een max van 75C.
Na een uur ingepakt gelegen te hebben konder ze er weer uit. in de tussentijd alvast wat kip en rund klaargemaakt om de gasten tevreden te houden ;-)

Daarna hebben ze nog 45 minuten zonder folie erop gelegen en ingesmeerd met een goedje van Honing en Monsterd.

Ze waren geweldig! zelfs de hele dikke ribs (die ik trouwens niet meer tussen het rib-rack uit kreeg :) ) waren goed.
Okay, de hele dikke hadden nog best wel even langer gemogen (voor het echte 'scheur' effect) maar de botjes kon je erzo tussenuit halen..

Met andere woorden, weer een geslaagde BBQ :)
 
Kom maar op met die ribbels!! ;)
 
Dat ziet er zeer smakelijk uit man. Geef maar door zou ik zo zeggen :D
 
Ze zien er mooi uit maar tekort waarschijnlijk?
 
Mooi ribjes hoor!
 
Lekker dikke ribbels, daar hebben ze heerlijk van kunnen eten.
 
je had ons zo kunnen bellen hoor, gaan er hier altijd wel in
 
Terug
Bovenaan Onderaan