BasBQ
Beef en Steak

6 Kilo PP, 18 man gevoed..

 
 

Looney

Kooltjesharker
Berichten
222
Na de eerste PP, een aantal weken geleden, dacht mijn betere helft dat het een leuk idee zou zijn om dit bij haar verjaardgsfeest te serveren. Een snelle gok van mij, leverde uiteindelijk ruim 6 kilo varkensschouder, met bot, verdeelt over 2 stukken op.

Tfpirtu.jpg


De huid en een deel van het vet is uiteraard weggesneden.

Dit werd in de Noskos rub gezet en in de koelkast geparkeerd...

9mcBiUt.jpg


Sinds dat de UDS gemaakt is, hebben we er al een aantal runs op zitten van diverse pluimage, het onder controle houden van de temperatuur gaat steeds beter. In deze run begon ik vrij koud, circa 100 graden maar uiteindelijk netjes op 120 graden gekomen en daar ook gebleven. Na 8 uur op de UDS moest ik even schudden met de ton, het vlees zat toch al in alu folie en toen werd de temperatuur al weer snel 120 graden.

Hickory rookhout is gebruikt voor het rooksmaakje.

Hier de PP, vlak voor de glaze:

yS6BjpG.jpg


Uiteindelijk na dik 8 uur de 88 graden bereikt en twee zwagers bereid gevonden het vlees te pullen. Na het eerst zelf even voorgedaan te hebben, ging de rest vanzelf. Deze keer wel de eindsaus gebruikt en een gedeelte toegevoegd.

1MGRmRH.jpg


Na het zien van de berg vlees, wordt er uit bravoure geroepen "Dat krijgen we wel op!". Waarop mij antwoord steevast is, ga je gang, laat maar zien.

Uiteindelijk heb ik om 23:00 's avonds het laatste beetje vlees opgegeten, dat was geen straf. 18 volwassenen en 6 kinderen gevoed, lovende kritieken, ook over Dominiques coleslaw-salade, een voldaan gevoel en een prettige run...
 
Ik heb gisteren m,n buik al vol gegeten met allerlei lekkers, maar krijg spontaan weer trek in een lekker broodje PP :)
 
zo, dat was een rooster vol met vlees. PP doet het altijd goed op een feestje
 
Geweldig als je zo mag Q?en het dan ook nog zo goed gaat geweldig, het zag er allemaal ook erg prachtig uit.
 
Ziet er lekker uit, je hebt geluk dat je genoeg had. Zo had ik laatst een feestje met 13 personen en ging een zelfde 6 kg met bot volledig op.....
Het liefste heb ik altijd wat over om te weten dat iedereen genoeg had. Gelukkig heeft niemand geklaagd over de hoeveelheid....
 
Mooie run hoor, dat was vast genieten!
 
PP doet het altijd prima op feestjes.
Maar teveel maken is geen straf hoor.  PP kun je vanalles mee, dus het is heerlijk om een paar pondjes in het vriezertje te leggen voor bonenschotels, ragout, erwtensoep etc...
 
Goed gelukt dus, en fijn dat de koolsla ook beviel. Op naar het volgende project!
 
Zalig... het enige dat mij een beetje in de weg staat is die hype eromheen nu... echt IEDEREEN wil PP maken!

Net een collega vertelt me dat ze het ook gemaakt heeft, maar dan in de ?<3n...  X(
 
Sander72 zei:
Zalig... het enige dat mij een beetje in de weg staat is die hype eromheen nu... echt IEDEREEN wil PP maken!

Nou idd. Mijn vrouw had het daar onlangs ook over(meer dat het ineens overal te koop is waar ook maar iets van catering is). Maar het is ook wel erg lekker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan