BasBQ
Beef en Steak

>400?C tijdens Pizza Sessie - Status Report

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.897
Beste BBQ-vrienden van dit mooie Genootschap,

Gisteren keihard pizzaatjes staan bakken en daarbij wat teveel vlam in de pan...



Dus vanochtend even de schade opgenomen... lijkt mee te vallen!

Alles is helemaal wit geblakerd schoon gebrand. Vooral de Platesetter lijkt als nieuw.

Ik schrok wel van een scheurtje in mijn vuurring. Kon het eerst niet geloven due met mijn vies van de kolen vinger erlangs geveegd, maar inderdaad, een haar scheurtje... kan dat kwaad?



Het vilt lijkt best wel OK geloof ik, hier en daar wat zwart, maar niet door en door...















Dit vind ik wel het grappigst, platesetter als nieuw boven en onder, alleen de pootjes zijn nog zwart:



Dus die gemorste marinade tijdens de spareribs sessie (per ongeluk druipbakje vergeten) is ook helemaal verdampt...

Tips? Vilt vervangen? Zorgen maken om haarscheurtje in vuurring?

Bedankt!
 
Ik zou het voor de zekerheid even neerleggen bij de verkoper wat betreft die vuurring of bij BGE zelf op Twitter.

Vlammetjes zien er machtig uit!

Dat vilt kan je het beste testen bij een run of er rook uit komt, denk ik. Moet je nog broodjes bakken voor de lunch? Dan kan je het mooi direct proberen.

Wel bijzonder om alles weer helemaal wit te zien :)
Maak jij de binnenkant van de deksel wel eens schoon tegen roetdeeltjes?
 
Mijn vilt ziet er ongeveer hetzelfde uit, maar doet het nog prima.
Dat van die vuurring is niet goed denk ik. Kan je best mee verder werken, maar lijkt mij toch een garantiegeval.
Leuk h?, dat fikkie steken  :)
 
Wat ik de laatse tijd hier lees is dat wel val alle merken de interne delen scheuren, en die van BGE nog wel het vaakst!
 
Terug
Bovenaan Onderaan