BasBQ
Beef en Steak

4 x Ribs

Blacklegend

Stoker
Berichten
300
Aangezien m'n riblappen in de koeling overleden waren maar ff wat anders verzonnen.
Gauw 4 baby-back ribs uit de vriezer gehaald en laten ontdooien in koud water.
Liggen nu op de Q met 4 verschillende kant-en-klaar rubs.
1x Smokey BBQ (lidl)
1x Spicy Garlic (lidl)
1x Cajun BBQ (Silvo)
1x Marinademix Hot (Conimex)

rib1.JPG


rib2.JPG


En als je ouders dan op visite komen is de helft al op voor je een foto kan maken...
rib3.JPG
 
Dat is een lekker alternatief.
Wat was er fout gegaan?
 
Frits zei:
Dat is een lekker alternatief.
Wat was er fout gegaan?

Vlees had een rare donkere kleur en rook muf/zurig. Meteen in de kliko gedeponeerd dus...

Dit zijn trouwend de ribben van de aanbieding Frits, waar we het laatst op de chat over hadden
 
dat ziet er al geweldig uit Pascal, dat wordt smullen straks
 
Dit zijn zeker de ribs van de makro uit de witte doos.
 
Mike v R zei:
Dit zijn zeker de ribs van de makro uit de witte doos.

Klopt helemaal.
Normaal haal ik de blauwe dozen, maar deze waren zo goedkoop...
 
Dit zijn de buikribben, die komen alleen maar in witte dozen.
Ik heb op mijn blog een stukje staan over St. Louis style ribs, dan snij je de knars er af. Wordt in wedstrijden vaak gebruikt en sommige mensen zijn niet gek van de ribtips en het knagen op de knars.

Verstandig dat je de riblappen hebt weggegooid. Uit vacuum wil vlees weleens ruiken, maar dat moet met een half uurtje weg zijn. En anders: When in doubt, throw it out! Geen risico nemen.
 
je hebt een mooie tafel om je BBQ heen zie ik
 
Ow ja, buikribben hebben een uurtje langer nodig.
 
Leo zei:
je hebt een mooie tafel om je BBQ heen zie ik

Jupz, is helaas alleen een stukkie open gebarsten... Warmte en vocht is niet goed gegaan.
Had er wel 4 lagen lak overheen gedaan

noskos zei:
Ow ja, buikribben hebben een uurtje langer nodig.
ipv 3-2-1 dan 4-2-1 ofzo?
Heb ze er nu 2,5 uur op liggen namelijk

 
3-2-1 is de ideale tijd voor belly ribs, voor baby backs is 3-1-1 goed, die hebben wat minder nodig.
 
noskos zei:
3-2-1 is de ideale tijd voor belly ribs, voor baby backs is 3-1-1 goed, die hebben wat minder nodig.

Weer wat geleerd, ik deed de baby-backs al 3-2-1. Volgende keer maar eens 3-1-1 proberen als ik ze weer heb
 
Als je twee ribjes makkelijk los kunt trekken van elkaar zijn ze gaar.
 
Dat snapte ik al wel Dennis ;)

ff foto van het eindresultaat bijgevoegd.
Moet zeggen dat de cajunBBQ kruiden van de silvo lang niet zo slecht zijn, lekkere smaak met een beetje pit er in.
Kan in de toekomst nog wel een keer deze kruiden gaan gebruiken voor de afwisseling.
 
Mooie ribbels hoor!  Geen wonder dat ze zo snel verdwenen. ;)
 
dat ziet er echt goed uit Pascal, mijn felicitaties
 
Spiffs zei:
Mooie improvisatie, hoe waren de verschillende smaken?

De lidl kruiden vond ik niet helemaal je-van-het... De spicy garlic heb ik al wel eens op talapia gedaan en dat smaakt goed, maar voor ribs minder geschikt.
De CajunBBQ vond ik eigenlijk de beste van de 4 en de conimex marinade smaakte ook wel goed, beetje babi pangang achtig.
Volgende keer toch maar weer m'n eigengemaakte rub er op
 
Terug
Bovenaan Onderaan