BasBQ
Beef en Steak

3x beef jerky

 
 
 

Paddy

Stoker
Berichten
273
Zo vlak voor de kerst even wat ruimte maken in mijn diepvries en beef jerky gaan maken.
De vorige keer had ik een recept van beleefgreenegg.nl aangehouden met een marinade van soyasaus, ketjap manis, honing, br basterdsuiker, sesamolie, Chili flakes en worcestershiresaus. Die was errug lekker, dus weer gebruikt.
Maar beetje variatie is ook niet verkeerd, dus de reepjes ook op 2 andere manieren voorbereid.
Ik kwam een marinade tegen van cola, whisky, disaronno, limonade, zout en peper. Klonk wel wat apart, dus als probeersel die maar gebruikt. Ipv disaronno alleen kruidenbitter gebruikt. Ben benieuwd of dit te hachelen is.
Derde manier is zonder marinade, maar met een dryrub.

Met een beetje moeite het ei aangestoken. Bedoeling is om de temperatuur zo laag mogelijk te houden, maar in eerste instantie zorgde het natte rookhout dat de kolen meteen weer uitgingen.
Het vlees zou zo rond 16 uur klaar moeten zijn. Precies op tijd voor de vrijdagmiddagborrel.

EB881C1D-08E9-490E-8C8A-8C41346ED798.jpeg

810FFFFC-8BDD-4A3D-B163-75674F43362D.jpeg
 
De eerste oogst. Meteen maar opknabbelen bij de borrel. Eerste conclusie: de versie met soja en ketjap vind ik toch het lekkerst.
67295524-6F3C-40B1-BC23-58E8869F3205.jpeg
 
Dat zal zeker gesmaakt hebben bij de borrel, goed begin van het weekeind
 
Er Is niets lekkerder bij de borrel dan beef jerky.
Wat Is dat toch waanzinnig lekker.
Mooie smaak test (y)
 
Ziet er lekker uit! Welk rundvlees gebruik je hiervoor?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan