BasBQ
Beef en Steak

3Kg Ribbels in de maak

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Mijn dochter gaat dan vandaag eindelijk haar ribbels krijgen! Ze is er al heel lang om aan het vragen en eindelijk kan ik tijd voor maken.
Dit keer probeer ik het op basis van Noskos recept:
http://www.bbq-nl.com/2007/05/noskos-classic-spareribs.html

Voor de grote mensen heb ik de pittigere variant geprobeerd:
http://www.foodnetwork.ca/recipe/devilled-beef-ribs/2075/
.... nou ik hou echt van pittig maar dit ging helemaal nergens over. Eventjes de saus geproefd maar echt veel en veel te pittig. Durfde het niet aan om de ribs daarin te marineren dus die heb ik weg gekiept.

Dan smeren we ze maar in met Sweet Baby Ray's - Sweet & Spicy!
http://ecx.images-amazon.com/images/I/510RKtnMnAL._SY300_.jpg

Paar mooie spareribs gehaald bij de slager:


Ingerubt:


En straks gaan ze op de Q! Wordt vervolgt.

 
Dat gaat lekker worden!
 
succes
 
zooooooooooooooooooo de buik is weer vol!

Ribbels hebben er 1-1/2-1/2 op gelegen. Na een uur heb ik ze ingepakt in folie met appelsap.

Ribbeltjes erop:


De aardappeltjes liggen er ook bij in de folie:


en.... klaar:


2 spareribs heb ik met een mega geheime saus ingestreken. De andere 2 met sweet en spicy. De eerste 2 voor de kids en de andere voor de mama's en papa's. Beide waren heerlijk!
Nog een paar botjes overgelaten voor mijn collega!

Iedereen vond de ribbels heerlijk, en dat is het belangrijkste! Ze vielen niet van het bot maar dat vinden we juist lekker. je moet wel wat te 'knauwen' hebben :)

PS: Mega geheime saus wil zeggen: men make het keukenkastje open pakken voor de voet 6 a 7 flesjes/potjes etc gooien het in een pannetje en indikken maar (volgens mij heb ik HP saus, ketchup, honing, appelsap, citroen en nog een paar gebruikt)
 
Het ziet er lekker uit hoor!
 
Hey... die geheime saus gebruik ik ook altijd!  ;)
Ziet er lekker uit allemaal!
 
groundhog667 zei:
zooooooooooooooooooo de buik is weer vol!

Ribbels hebben er 1-1/2-1/2 op gelegen. Na een uur heb ik ze ingepakt in folie met appelsap.

Ribbeltjes erop:


De aardappeltjes liggen er ook bij in de folie:


en.... klaar:


2 spareribs heb ik met een mega geheime saus ingestreken. De andere 2 met sweet en spicy. De eerste 2 voor de kids en de andere voor de mama's en papa's. Beide waren heerlijk!
Nog een paar botjes overgelaten voor mijn collega!

Iedereen vond de ribbels heerlijk, en dat is het belangrijkste! Ze vielen niet van het bot maar dat vinden we juist lekker. je moet wel wat te 'knauwen' hebben :)

PS: Mega geheime saus wil zeggen: men make het keukenkastje open pakken voor de voet 6 a 7 flesjes/potjes etc gooien het in een pannetje en indikken maar (volgens mij heb ik HP saus, ketchup, honing, appelsap, citroen en nog een paar gebruikt)

1-1/2-1/2, dus totaal 2 uur erop? Is dat dan niet wat kort? Op wat voor temperatuur heb je ze gemaakt? 
 
Hoi joethesmoker,

het bleek ook 1-1-1/2 te zijn maar dat maakt eigenlijk weinig uit.
Temp is ongeveer 140 geweest.

Laatste half uur nog wel opgestookt tot 180. In die tijd heb ik ze 2 keer ingesmeerd (na 15 minuten en na 25 minuten)
 
... en als je dan de tuin aan het opruimen bent vind je nog het extra rookhout in de bak met water :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan