BasBQ
Beef en Steak

321 cola ribs

 
 

Boy Boreft

Vuurmaker
Berichten
53
Vandaag kreeg ik vrienden over de vloer die bleven eten.
Wij zien elkaar niet veel maar hebben meestal de traditie dat we spareribs bestellen bij een goed plaatselijk restaurant.
Ik dacht laat ik mij eens uitsloven en alle info die ik voorbij heb zien komen eens in de praktijk brengen.
Bij mijn vaste slager heb ik een paar mooie dik bevleeste ribben besteld en daar mee aan de slag gegaan.

Te beginnen met een mooie Snake bouwen en een stuk of 15 briketten in de starter.
Intussen het membraan verwijderd van de ribben.
Deze toen voorzien van een laagje mosterd en in de rub gezet.
Toen de BBQ een temperatuur van 107 had bereikt vond ik het wel tijd om ze op het rooster te plaatsen, met een paar kersen chunks.
Na ongeveer een kleine 2 uur op 110gr vond ik het tijd voor de volgende stap.

Aluminiumfolie ingesmeerd met roomboter en lichtbruine basterdsuiker.
Daar de ribben met de vlees kant opgelegd en nog enkele klontjes boter en suiker bovenop gedaan.
Voor het dichtvouwen nog wat Coca cola toegevoegd en terug op de BBQ op ongeveer 120 graden.
Na 2 uur waren ze perfect gegaard.
Toen uitgepakt en even laten rusten terwijl de BBQ even iets verder aan het opwarmen was voor de volgende stap, het afgrillen.

Toen de ketel een temperatuur van ongeveer 180 graden had bereikt heb ik de ribben terug op het rooster gelegd en deze ingesmeerd met een marinade van ketjap en geperste knoflook.
Dit nog even om en om herhaald en het resultaat mocht er wezen. (Voor d kids had ik een andere variant gemaakt, dat was het kleiner formaat wat je ziet op de foto.)
Ik was helaas te laat om een foto te maken van de orginele ribben samen er was er al een op voordat ik er erg in had.

Dit waren echt de beste ribben die ik ooit gegeten heb. En ik had ze nog zelf bereid ook!
Het was weer een mooie geslaagde dag vandaag!
En hierbij mijn eerst bericht op het forum!
Met foto's natuurlijk.

IMG-20220807-WA0001.jpeg


IMG20220807112323.jpg


IMG20220807132202.jpg


IMG20220807133055.jpg


IMG20220807133328.jpg


IMG20220807181019.jpg
 
heerlijke ribbetjes👌🏼
 
Heerlijk!
Nu ben je verpest, ergens anders zijn ze nooit meer beter dan je zelf kunt maken.
 
Toch fijn als je iets maakt en het zo’n succes is! Ziet er heerlijk uit, nu hoef je inderdaad niet meer uit eten haha
 
Goed bezig! Om meerdere redenen:
  1. Eerste keer spareribs
    • Mooi recept
    • Goede uitvoering
    • Prachtig resultaat
  2. Eerste verslag op het forum
    • Uitgebreid verslag
    • Mooie foto's
Ga zo door!
 
Goed gedaan Boy, hartstikke leuk om te lezen! Mooie dikke ribbels uit eigen Barbecue. Zalig! Blij voor je maat!
 
Heerlijke ribbies. Smakelijk.
 
Mooie eerste run met de ribben zien er heerlijk uit, snel naar run nummer 2, 3 en 4 .. ( je moet toch wat variaties uitproberen (y) ! )
 
Mooie ribben. Zien er veel te goed uit! 😋
De cola-variant heb ik zelf nog niet geprobeerd. Volgende projectje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan