BasBQ
Beef en Steak

3 gangen menu!

 
 

Erik B71

Kooltjesharker
Berichten
244
Mijn zusje en zwager zijn allebei in de winter jarig en geven altijd samen een feestje. Hun beide dus een zelf gemaakt etentje kado gedaan. Mijn favoriete voorgerecht is toch we de op hooi gerookte carpaggio van Ossenhaas. Kwartiertje roken en dan een 1,5 / 2 uur in de diepvries en dan zo dun mogelijk snijden. Dan is ie nog dikker als in een restaurant. Evt plat meppen met een skillet 😁Daarna een lekkere grote côte de boeuf van 1,4 kilo welke ik reverse sear bereidde tot 48 graden en daarna afgrillen tot 52-54 graden. Beetje whiskey erover heen sprayen voor de show. Daarnaast zalmpje op plank, hasselback aardappeltjes en salade (niet op de foto helaas) Als toetje een stroopwafel, rolo brownie. Brownie beslag gemaakt. Daar doorheen 3 verkruimelde stroopwafels Met bakpapier in een skillet. En versieren met stroopwafel en een stuk of 10 rolo’s. Ik had hem iets te lang waardoor hij iets te donker was. De smaak was echter fantastisch.

IMG_7595.jpeg


IMG_6343.jpeg


IMG_7597.jpeg


IMG_7598.jpeg


IMG_7599.jpeg


IMG_7603.jpeg


IMG_7592.jpeg


IMG_7602.jpeg


IMG_7604.jpeg
 
Poah Lekker! 😋
 
Ziet er fantastisch uit
Leuk om dit cadeau te doen

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Die carpaccio ziet er geweldig uit! Gaat op het lijstje.
Wat een heerlijk verjaardagscadeau!
 
Ziet er goed uit.
Maar sta je te sproeien met pure JD.
Dit is ongecontroleerd en levensgevaarlijk.
Klein beetje op je handen sproeien/lekken een vlam die terugslaat. En een ritje eerste hulp.
Ja flamberen doe ik ook maar dan gaat eerst de alcohol in de pan en dan voorzichtig met een lange aansteker aansteken.
 
Ziet er goed uit.
Maar sta je te sproeien met pure JD.
Dit is ongecontroleerd en levensgevaarlijk.
Klein beetje op je handen sproeien/lekken een vlam die terugslaat. En een ritje eerste hulp.
Ja flamberen doe ik ook maar dan gaat eerst de alcohol in de pan en dan voorzichtig met een lange aansteker aansteken.
Hoi Ewald, dat was wel de reden dat er vanaf een goede afstand gesprayd werd en steeds maar 1x en niet blijven sprayen. Ben me bewust van de mogelijke gevaren. Ik zag het bij Harm-Jan bij bbqstreet.
 
Laatst bewerkt:
En die gasten die hun bbq aanmaken met spiritus maar voor gek verklaren. 😉🤣

Ps. Vooral je carpaccio ziet er voortreffelijk uit. 😋😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan