BasBQ
Beef en Steak

3, 2, 1... taai

Mag ik vragen hoe en waar je die temperatuur hebt gemeten?
 
Ik had een sensor tussen de ribs ingelegd op het rooster. In het begin merkte ik wel wat invloed doordat de ribs koeler waren maar dat trok na een tijdje bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
N1co78 zei:
Lastig te zeggen, zal een volgende keer een streepje in de lekbak zetten. Wel duidelijk dat daar vet in gedruppeld was maar dat voorkom je niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Bij het inpakken in alufolie, hoeveel vocht voeg je daarbij toe? Ikzelf voegde daar eerst namelijk teveel appelsap-mix toe, waardoor ze niet fall-of-the-bone werden. Nu doe ik vaak maar 2 EL in de folie. Dan gaat het perfect. Verder al de eerdere comments over 1.5/2 - 2 - 0.25 +1
 
Heb het eerlijk gezegd niet gemeten, heb ik een beetje uit de losse pols gedaan maar wat niet super veel

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
grappig dit te lezen. ik had hetzelfde als topic starter.
voor mij was de oplossing een hogere temperatuur.

bij het inpakken in alu folie deed ik er niet eens appelsap bij, maar gewoon ribs bestrijken met bbq saus en 3 plakjes (niet te dik) boter.

mijn vraag is wel of je de ribs met de vleeskant op de bodem moet leggen (dus dat de bevleesde kant in de sappen komen te liggen) of juist niet?
 
Hey  Rick, je legt de ribs met de holle kant naar beneden en dus met vlees naar boven

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Ingepakt leg je ze met de vleeskant naar beneden omdat anders al je boter/suiker/agave/appelsap etc. gewoon onder je vlees staat. Je wilt dat het ermee in contact is. Dus strak inpakken en botten naar boven.
 
Weer wat geleerd, dan is het mij dus ook verkeerd uitlegd

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
noskos zei:
Ingepakt leg je ze met de vleeskant naar beneden omdat anders al je boter/suiker/agave/appelsap etc. gewoon onder je vlees staat. Je wilt dat het ermee in contact is. Dus strak inpakken en botten naar boven.
Maakt de hoeveelheid sappen/ boter etc nog uit voor de gaarheid? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehoord en ben daar zelf ook niet zo nauwkeurig in...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Als je op mijn 3-2-1 spareribs filmpje kijkt op Youtube zie je hoeveel ik gebruik. Maar dat is wat ik doe en dat is zeker niet heilig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan