Vandaag was het eindelijk zover, de WSM kreeg zijn maiden voyage.
Donderdag heb ik de Spareribs uit de vriezer getrokken om te ontdooien
Vrijdag in de avond het ik ze ontviest en in de rub gezet
Nu was het zaterdag ochtend en ik stond te popelen om hem aan te steken, voor deze keer heb ik gekozen voor de minion methode
Het rookhout wat ik gebruikt heb ik perenhout uit eigen tuin, de perenbomen zijn 2 jaar geleden gesnoeid en gedroogd, de bast eraf gehaald en roken maar
De WSM op temepratuur laten komen en de ribs erin;
Na drie te hebben liggen roken zijn de ribs ingepakt in folie met daarin appelsap en perzik sap om 2 uur te stomen en lekker zacht te worden
(ernaast staat nu ook de Beer can Chicken, daar zijn de kids en vrouw verzot op
)
voor de laatste phase heb ik een saus gemaakt om te lakken van SBR BBQ saus met honing en donkere basterd suiker
Zo en toen was het 18:00 uur en de ribs klaar om aangevallen te worden...
Het resultaat was geweldig, heerlijk malse ribs met toch nog een bite.
En de WSM ja wat moet daar over zeggen, het was nog een beetje zoeken en wennen en draaien aan de schuiven maar als je hem op de jusite temperatuur heb dan gaat de rest vanzelf.
Helemaal super ik ben helemaal Happy met mijn iets wat vroege Vaderdag cadeau B-) B-)
Donderdag heb ik de Spareribs uit de vriezer getrokken om te ontdooien

Vrijdag in de avond het ik ze ontviest en in de rub gezet

Nu was het zaterdag ochtend en ik stond te popelen om hem aan te steken, voor deze keer heb ik gekozen voor de minion methode

Het rookhout wat ik gebruikt heb ik perenhout uit eigen tuin, de perenbomen zijn 2 jaar geleden gesnoeid en gedroogd, de bast eraf gehaald en roken maar
De WSM op temepratuur laten komen en de ribs erin;

Na drie te hebben liggen roken zijn de ribs ingepakt in folie met daarin appelsap en perzik sap om 2 uur te stomen en lekker zacht te worden

(ernaast staat nu ook de Beer can Chicken, daar zijn de kids en vrouw verzot op

voor de laatste phase heb ik een saus gemaakt om te lakken van SBR BBQ saus met honing en donkere basterd suiker

Zo en toen was het 18:00 uur en de ribs klaar om aangevallen te worden...

Het resultaat was geweldig, heerlijk malse ribs met toch nog een bite.
En de WSM ja wat moet daar over zeggen, het was nog een beetje zoeken en wennen en draaien aan de schuiven maar als je hem op de jusite temperatuur heb dan gaat de rest vanzelf.
Helemaal super ik ben helemaal Happy met mijn iets wat vroege Vaderdag cadeau B-) B-)