BasBQ
Beef en Steak

3-2-1 Spareribs

 
 
 

Martijn van den Berg

Stoker
Berichten
405
Vandaag was het eindelijk zover, de WSM kreeg zijn maiden voyage.

Donderdag heb ik de Spareribs uit de vriezer getrokken om te ontdooien
IMG_3288_zpsjgmeclwd.jpg


Vrijdag in de avond het ik ze ontviest en in de rub gezet
IMG_3295_zpswsfphsos.jpg


IMG_3296_zpschjwvamz.jpg


Nu was het zaterdag ochtend en ik stond te popelen om hem aan te steken, voor deze keer heb ik gekozen voor de minion methode
IMG_3301_zpspf4rcldf.jpg

Het rookhout wat ik gebruikt heb ik perenhout uit eigen tuin, de perenbomen zijn 2 jaar geleden gesnoeid en gedroogd, de bast eraf gehaald en roken maar

De WSM op temepratuur laten komen en de ribs erin;
IMG_3304_zpsyfqiaft9.jpg


Na drie te hebben liggen roken zijn de ribs ingepakt in folie met daarin appelsap en perzik sap om 2 uur te stomen en lekker zacht te worden
IMG_3317_zpsqgcnmpe5.jpg

(ernaast staat nu ook de Beer can Chicken, daar zijn de kids en vrouw verzot op  :))

voor de laatste phase heb ik een saus gemaakt om te lakken van SBR BBQ saus met honing en donkere basterd suiker
IMG_3320_zpszoudbe3s.jpg


IMG_3321_zpswemdp8ud.jpg


Zo en toen was het 18:00 uur en de ribs klaar om aangevallen te worden...
IMG_3324_zpsnhe0qpvd.jpg


IMG_3325_zpsz44vdznn.jpg


Het resultaat was geweldig, heerlijk malse ribs met toch nog een bite.
En de WSM ja wat moet daar over zeggen, het was nog een beetje zoeken en wennen en draaien aan de schuiven maar als je hem op de jusite temperatuur heb dan gaat de rest vanzelf.
Helemaal super ik ben helemaal Happy met mijn iets wat vroege Vaderdag cadeau  B-) B-)
 
Ik zie net dat ik het in het verkeerde deel van het forum heb geplaatst sorry daarvoor. Kan iemand hem verplaatsen naar de juiste  plek a.u.b. ??
 
Martijn van den Berg zei:
Ik zie net dat ik het in het verkeerde deel van het forum heb geplaatst sorry daarvoor. Kan iemand hem verplaatsen naar de juiste  plek a.u.b. ??

Gaan we regelen.
 
Lekker hoor
 
Mooie ribs, maar op de BBQ zit wel een hele rare tussen beetje dik en met poten en vleugels
 
@bakker: das een aasgier :D
 
BryanB zei:
Ziet er goed uit!!

Waar heb jij je ribs vandaan?

Dit is een doos van de Makro, uit de vriezer. Ik dacht een euro of 50 een rib of 15. Al een aantal dozen versleten.
Alleen ze komen in 1 homp dus je bent wel een aantal uur bezig om ze per stuk te verpakken.
 
@Bakker dat werden de kip spareribs de rest van de fam wil altijd graag kip ribs.
Bedankt allemaal ze waren heerlijk, ik ben hooked aan de WSM!!
 
je ribs zien er prima uit
 
Martijn van den Berg zei:
BryanB zei:
Ziet er goed uit!!

Waar heb jij je ribs vandaan?

Dit is een doos van de Makro, uit de vriezer. Ik dacht een euro of 50 een rib of 15. Al een aantal dozen versleten.
Alleen ze komen in 1 homp dus je bent wel een aantal uur bezig om ze per stuk te verpakken.
De plastic zak met bevroren ribs vanaf het aanrecht op de grond laten vallen, ribs laten na paar keer vallen vanzelf los (niet doen als je een houten vloer hebt B-))
 
McPeet zei:
Martijn van den Berg zei:
BryanB zei:
Ziet er goed uit!!

Waar heb jij je ribs vandaan?

Dit is een doos van de Makro, uit de vriezer. Ik dacht een euro of 50 een rib of 15. Al een aantal dozen versleten.
Alleen ze komen in 1 homp dus je bent wel een aantal uur bezig om ze per stuk te verpakken.
De plastic zak met bevroren ribs vanaf het aanrecht op de grond laten vallen, ribs laten na paar keer vallen vanzelf los (niet doen als je een houten vloer hebt B-))
+1
Das precies hoe ik het ook heb gedaan :D
 
Dat ziet er goed uit!
 
Die zijn super mooi gelukt! Krijg er honger van!
 
Ziet er goed uit!

Edit: Hoe zijn de ribs van de Makro? Heb al eens getwijfeld om een doos blauwe te halen, maar ben verwend met die van de slager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan