[size=14pt]Best BQQ genootschap, hier mijn verslag van mijn eerste keer spare-ribs op de 3-2-1 methode.
Het eind resultaat was top maaaaaaar..........
@ Garen viel tegen, vielen niet van het bot af.
@ Smaak was top.
@ Rook zat er goed aan.
@ Beetje droog.
Wellicht hebben jullie na het lezen van het verslag tips om de garen en droogheid te voorkomen.
HELP!!
START RUN:
Marinade maken volgens recept van "BBQ HELDEN" signature spare-ribs, ik heb de marinade in een cola fles bewaard in de koelkast.

Daarna 3kg ribs ontvellen, viel me best mee, zeker gezien de verhalen die je leest.....

En klaar voor de marinade

In eerste instantie begonnen met een kwast, met de handen bleek effici?nter!!

Inpakken en 48h eenzame opsluiting in de koelkast
Ei-tje in de fik met Weber wiskey woodships, mijn zelf gemaakt ophoogrooster en volgooien.

3 uur lang in ei tussen 90 en 110gr.

In de tussentijd heb ik een halve liter appelsap terug gekookt tot de helft.
Hiermee de ribs insmeren en inpakken in folie.
Maar toen was het laat en hield ik het niet meer vol. Dus ribs voor fase 2, van de Q afgehaald en de volgende dag verder, wellicht zit hier de oorzaak van de droogheid en garing......

Weer 2 uurtjes erop bij 100gr gem.
Daarna een mop-sausje gemaakt van: 100gr marinade, 100gr tamarinde, 200ml water
Ribs uitgepakt en regelmatig ingemopd met dit sausje ook weer bij gemiddeld 110 gr.

Resultaat:

Was toch wel heel lekker en de buren zowel links als recht hebben mee genoten!!!
[/size]
Het eind resultaat was top maaaaaaar..........
@ Garen viel tegen, vielen niet van het bot af.
@ Smaak was top.
@ Rook zat er goed aan.
@ Beetje droog.
Wellicht hebben jullie na het lezen van het verslag tips om de garen en droogheid te voorkomen.
HELP!!
START RUN:
Marinade maken volgens recept van "BBQ HELDEN" signature spare-ribs, ik heb de marinade in een cola fles bewaard in de koelkast.

Daarna 3kg ribs ontvellen, viel me best mee, zeker gezien de verhalen die je leest.....

En klaar voor de marinade

In eerste instantie begonnen met een kwast, met de handen bleek effici?nter!!

Inpakken en 48h eenzame opsluiting in de koelkast
Ei-tje in de fik met Weber wiskey woodships, mijn zelf gemaakt ophoogrooster en volgooien.

3 uur lang in ei tussen 90 en 110gr.

In de tussentijd heb ik een halve liter appelsap terug gekookt tot de helft.
Hiermee de ribs insmeren en inpakken in folie.
Maar toen was het laat en hield ik het niet meer vol. Dus ribs voor fase 2, van de Q afgehaald en de volgende dag verder, wellicht zit hier de oorzaak van de droogheid en garing......

Weer 2 uurtjes erop bij 100gr gem.
Daarna een mop-sausje gemaakt van: 100gr marinade, 100gr tamarinde, 200ml water
Ribs uitgepakt en regelmatig ingemopd met dit sausje ook weer bij gemiddeld 110 gr.

Resultaat:

Was toch wel heel lekker en de buren zowel links als recht hebben mee genoten!!!
[/size]