BasBQ
Beef en Steak

3-2-1 "dikbevleesde" spareribs

 
 

RobbertI

Tondelzoeker
Berichten
23
Gezien het lekker weer was vandaag en ik de tijd ervoor had. Besloten om spareribs te maken, met de rub van noskos.
20210513_121150.jpg

20210513_122147.jpg


Ik heb ze op de 3-2-1 methode gemaakt. Dus eerst roken met 2 chunks appelhout en 1 Chuck hickory.
20210513_123829.jpg


Na 3 uurtjes te roken zijn ze heerlijk warm ingepakt in aluminiumfolie, met boter, bastard suiker en appelsap (druppeltje appelazijn)
20210513_151655.jpg

20210513_152034.jpg


Hier hebben ze 5 kwartiertjes ingelegen, wat ik hoopte dat genoeg zou zijn. En toen volgde stap 3 het aflakken.
DSC_6472.jpg


Dit was een laksausje van ingekookte appelazijn, soja saus, klein beetje siracha saus en honing.


Als bijgerechten had ik nog een louisiana coleslaw met wat lichte aanpassingen op het recept van smokeygoodness en nog wat gepofte aardappels (van de weber). En een heerlijke zelfgemaakte knoflooksaus.
20210513_160812.jpg


FB_IMG_1620937203400.jpg

Het resultaat was heerlijk. "Finger licking good", maar de dikbevleesde ribbetjes van de makro waren na mijn voorkeur nog wel iets te beetgaar. Persoonlijk heb ik ze nog iets meer fall off the bone mals, dus de volgende keer gaan ze langer in de folie. De smaak was verder helemaal top.
 
Mooie run hoor! Heerlijke ribs😋! Waarom de weber aangestoken voor de aardappels?
 
lekker hoor, ziet er goed uit, mooie foto's ook! hoe heb je de aardappels gepoft, in alufolie? Als ik jou was zou ik de KJ een beetje verder naar voren zetten, als die nu een duwtje krijgt en hij rolt net van de stenen af op het gras heb je kans dat die omkiept...
 
lekker hoor, ziet er goed uit, mooie foto's ook! hoe heb je de aardappels gepoft, in alufolie? Als ik jou was zou ik de KJ een beetje verder naar voren zetten, als die nu een duwtje krijgt en hij rolt net van de stenen af op het gras heb je kans dat die omkiept...

Thnx, normaal staar hij ook wat steviger hoor. Geen idee waarom ik heb op t randje gad gezet vandaag. Gelukkig is het slotje stevig.

Ik heb ze inderdaad in alu gepoft.
20210513_123332.jpg


Mooie run hoor! Heerlijke ribs😋! Waarom de weber aangestoken voor de aardappels?
Ruimte gebrek op de kamado. Ik ben nog niet in het bezit van een extra platform. (Staat wel op de lijst) en ik ben gewend gepofte aardappel op een hogere temperatuur te maken dan 120, dus anders zou ik de timing daarop moeten aanpassen. Dus kwestie ruimte en gewenning denk ik.
 
Heerlijk. Schuif maar door
Mooie foto ook, die laatste
 
Zien er lekker uit! Toevallig had ik gister ook ribben gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Die ribbels zien er heerlijk uit!
 
Thnx, normaal staar hij ook wat steviger hoor. Geen idee waarom ik heb op t randje gad gezet vandaag. Gelukkig is het slotje stevig.

Ik heb ze inderdaad in alu gepoft.
Bekijk bijlage 21715


Ruimte gebrek op de kamado. Ik ben nog niet in het bezit van een extra platform. (Staat wel op de lijst) en ik ben gewend gepofte aardappel op een hogere temperatuur te maken dan 120, dus anders zou ik de timing daarop moeten aanpassen. Dus kwestie ruimte en gewenning denk ik.
Ok duidelijk! Je kan ze ook gewoon bij je kolen gooien. Heb je er geen last van qua ruimte en is de temp ook wat hoger. In een klein uurtje(afhankelijk van hoe groot ze zijn) zijn ze dan ook perfect gaat👌🏻
 
Ok duidelijk! Je kan ze ook gewoon bij je kolen gooien. Heb je er geen last van qua ruimte en is de temp ook wat hoger. In een klein uurtje(afhankelijk van hoe groot ze zijn) zijn ze dan ook perfect gaat👌🏻
Hmm bedankt voor de tip, die zal ik onthouden.

Voor de rest over de foto, mijn vrouw is hobbyfotograaf dus die heeft geholpen met het eindresultaat ;)
 
Mooi werk. Kan je zo een stukje van doorschuiven. 😋😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan