BasBQ
Beef en Steak

3-1-1 Ribs op Smokey Joe

 
 

Roog

Vuurmaker
Berichten
69
Ik had ze al in de eerste week van de vakantie gekocht, een mooie lap spare ribs. Had toen ook gelijk een lichte twijfel of dat wel ging passen op Smokey Joe.

Gisteren uiteindelijk de tijd genomen om ze te maken. En het was inderdaad een beetje passen en meten. Wat folie extra geplaatst om de directe hitte tegen te houden. Maar dat ging eigenlijk best prima. Ik heb de ribs in de rub gezet en 3 uurtjes gerookt met appel en kersen hout. Het constant houden van de BBQ vergt wat meer aandacht dan normaal en de temperatuur liep geregeld op tot de 130 graden, maar dat mocht de pret niet drukken. Al met al viel het mij mee om een lange sessie te doen op zo'n kleine BBQ.

Na de 3 uur roken heb ik ze ingepakt met een beetje appelsap en weer een uurtje terug gelegd. Vervolgens ingesmeerd met barbecue saus en weer terug gelegd om nog even door te garen.

Na 5 uurtjes waren de ribs klaar en heerlijk gaar. Waarschijnlijk hadden ze aan 5 uur voldoende omdat de temperatuur af en toe wat aan de hoge kant is geweest. De smaak was heerlijk! En vooral heel leuk om een dergelijke sessie op de Smokey Joe te doen. Onderstaand de foto's

De opstelling:
IMG_20200826_165903.jpg


Tijdens het roken:
IMG-20200826-WA0056.jpg


Inpakken na 3 uurtjes:
IMG_20200826_195720.jpg


Met de saus er op:
IMG_20200826_211132.jpg


Het eindresultaat:
IMG_20200826_213442.jpg


IMG_20200826_214351.jpg
 
Mooi gemaakt, je houdt wel van rooksmaak met twee grote blokken rookhout
 
Mooi gemaakt, je houdt wel van rooksmaak met twee grote blokken rookhout
Lijkt al gauw groot op die BBQ ;)
Ik had een houtblokje direct bij de brandende kolen gelegd en die andere op een plek waar de boel nog niet aanstond. Met idee dat de twee blokken na elkaar rook af zouden geven. Is wel deels gelukt, maar er was zeker wel sprake van enige overlap.
 
Die zien er uit om op te eten. Het oog wil ook wat.
 
Mooi gelukt zo toch op je Q, ziet er goed uit
 
Perfect toch? Die smokey Joe is ervoor gemaakt.
Nog steeds in spanje? (aan de vloer te zien)
 
Terug
Bovenaan Onderaan