BasBQ
Beef en Steak

2x Buikribben BGE XL vs WSM 57

Erg leuk verlag hoor  :)
Met plezier gelezen.

Maar als je een vergelijk gaat doen, waarom dan niet ook dezelfde brandstof gebruiken ?
(Dus ook houtskool in de WSM (want in je eitje doe je geen briketten))

Mac
 
Mac zei:
Erg leuk verlag hoor  :)
Met plezier gelezen.

Maar als je een vergelijk gaat doen, waarom dan niet ook dezelfde brandstof gebruiken ?
(Dus ook houtskool in de WSM (want in je eitje doe je geen briketten))

Mac


Thx!

Juist omdat ik altijd de WSM icm briketten gebruik, dus voor mij is het dan een betere vergelijking. Uiteraard heb je zeker een punt want het is wel degelijk een verschil.
 
Een lust voor het oog
 
Juist omdat ik altijd de WSM icm briketten gebruik, dus voor mij is het dan een betere vergelijking. Uiteraard heb je zeker een punt want het is wel degelijk een verschil

Sinds ik tijdens een oefensessie voor de wedstrijden houtskool in mijn WSM (47) heb gebruikt, ben ik om.
Ik had in een sessie van +/- 8 uur, maar ongeveer 1/3 aan brandstof verbruikt. (ligt natuurlijk ook aan het gebruikte houtsoort (hardhout)

Het enige waar ik nog briketten in stop is de WGA (maar daar wil ik ook vanaf)

Mac
 
Mac zei:
Juist omdat ik altijd de WSM icm briketten gebruik, dus voor mij is het dan een betere vergelijking. Uiteraard heb je zeker een punt want het is wel degelijk een verschil

Sinds ik tijdens een oefensessie voor de wedstrijden houtskool in mijn WSM (47) heb gebruikt, ben ik om.
Ik had in een sessie van +/- 8 uur, maar ongeveer 1/3 aan brandstof verbruikt. (ligt natuurlijk ook aan het gebruikte houtsoort (hardhout)

Het enige waar ik nog briketten in stop is de WGA (maar daar wil ik ook vanaf)

Mac
Meestal zitten er onderin de BR zakken wat kleinere stukjes die je niet in je grote BBQ's wil gebruiken. Die doen het echter nog uitstekend in een zeef van de Ikea. Ik gebruik dat voor in mijn rookkast.
Misschien ook een idee voor in jouw WGA? Heb je alleen een iets kleiner zeefje nodig, of een ijzergazen matje o.i.d.

edit: besef me eigenlijk dat ik me per ongeluk weer eens schuldig maak aan draadkaping. Excuus...
 
Weer een top verslag dit.
Leuk om te lezen, en alleen plaatjes kijken is ook lekker.
 
Lekkere run...
Alleen wil ik volgende keer meer close-up foto's want ze zijn niet echt scherp  ;)
 
Prachtig, dank je wel voor deze reportage.
Ik vroeg mij af; welk cijfer zou je aan beide ribben geven?
 
Niels zei:
Prachtig, dank je wel voor deze reportage.
Ik vroeg mij af; welk cijfer zou je aan beide ribben geven?

Thx,
Is lastig om te zeggen mede omdat ik ze zelf gemaakt heb. Zou de BGE een 9 geven, was echt de beste sessie die ik tot nu toe gehad heb. De WSM een 7,5. Dus redelijk verschil tussen beide. Aanstaande zondag ga ik het waarschijnlijk nog eens proberen, maar is niet zeker.
 
Wat een prachtig rib-avontuur!
 
Bidle, ik merk dat ik dit draadje vaak nog eens teruglees als ik me eenzaam voel... haha, wat een zalig verhaal en schitterende foto's. Ik ga ook lekker voor buikribben dit weekend. Ik vroeg me af of je je favoriete rub en saus (recepturen) wil delen met me. Die ribben zien er zo ultiem lekker uit!
 
Prachtig dit zeg. Mag ik vragen waar je de ribben vandaan hebt? Wij hadden deze zomer 10 kg ribs van een zekere internetleverancier maar die waren nogal dun gesneden, deze zien er een stuk dikker uit.
 
blijft altijd een mooi gezicht als de rib's er goed uitkomen zoals hier weer.
chapeau
 
Inderdaad heerlijke vlees ribbetjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan