BasBQ
Beef en Steak

2e poging short ribs

Klopt. Zat sowieso dun laagje vet op. Vlees was ook niet echt gemarmerd. En onder het dunne vetlaagje zat over bijna de hele bovenkant silver skin. Ik heb echt stukje voor stukje weggesneden om zo weinig mogelijk weg te halen. Als ik het goed heb waren het Zweedse short ribs. Van de Hanos. Omdat ik het nog aan het uitproberen was vond ik het zonde om gelijk een duurder stuk vlees te halen. Dat doe ik dan liever wanneer ik het onder de knie heb zeg maar.
Hmm, Zweedse shortribs heb ik nog nooit gezien bij de Hanos, daar kan ik niets over zeggen. Maar ik kan je echt de Australische aanraden, die zijn super dooraderd en daardoor heel smaakvol. Te mager vlees gaat je nooit de wauw factor geven. Maar je kunt er wel door ontmoedigd raken, en dan is goedkoop weer duurkoop...
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
ik snap dat je liever niet wil leren met een duur stuk vlees. maar als je andersom redeneert zou je juist moeten beginnen met een duur stuk vlees (lees: heel veel gemarmerd vet) en als je dat onder de knie hebt pas naar magerdere stukken kijken. een vet stuk beefribs is namelijk veel moeilijker droog te krijgen/te verpesten in mijn ervaring.
Is inderdaad ook een mogelijkheid om het zo te bekijken. Ik wist vooraf niet dat ik deze zou kopen. Was op zoek naar een grote rib-eye en een picanha. En toen zag ik deze short ribs liggen dus ook maar meegenomen, niet wetende waar ik op moest letten 😁. Maar nu heb ik er dus 2 geprobeerd. Niet slecht gegaan, ook niet super goed. Verder veel reacties met opmerkingen en advies van jullie gehad. Volgende keer moet het dus goedkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan