BasBQ
Beef en Steak

2e platesetter als Pizzasteen

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Ik krijg aankomende week de Masterbuilt geleverd (incl standaard rooster en platesetter), maar heb daarnaast dus ook nog de divide&conquer incl 2 halve platesetter op het oog.

Ik vroeg mij af of ik nu de standaard platesetter vd Masterbuilt zou kunnen gebruiken als Pizzasteen icm de 2 halve van de D&C?

Ik wil graag pizza's gaan bakken en zat te denken aan deze optie. Dus 2 halve en daarboven dan de stadaard platesetter om pizza's op te bakken.

Of zou ik ook nog een losse pizzasteen moeten aanschaffen? Voelt een beetje dubbel dan allemaal.

Iemand ervaring met deze set-up?


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Mij is aangeraden om de 2 halve stenen onderin te leggen en dan de standaard plate op het rooster. Moet het nog proberen, mijn Masterbuilt gisteren binnen gekregen.
 
Ik ben ook benieuwd, hoop de MB deze week binnen te krijgen. Maar wil ook alvast een divide en conquer systeem aanschaffen.. Welke D&C en waar hebben jullie deze aangeschaft voor de Masterbuilt?
 
Ik heb deze gekocht.
DenC
Past perfect. Klein zakje rooksnippers om verzendkosten te besparen.
 
Dank je! Ja ik heb sowieso nog wel meer accessoires nodig. Maar een must have is denk ik sowieso een gietijzeren rooster.
 
Dank je! Ja ik heb sowieso nog wel meer accessoires nodig. Maar een must have is denk ik sowieso een gietijzeren rooster.
Gietijzeren rooster bevalt mij echt top! Heerlijk die dikke grillmarks. Moet nog beetje leren spelen met d&c, maar dat komt wel. Zeker een aanrader dat gietijzer.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Dank je! Ja ik heb sowieso nog wel meer accessoires nodig. Maar een must have is denk ik sowieso een gietijzeren rooster.
Gietijzeren rooster bevalt mij echt top! Heerlijk die dikke grillmarks. Moet nog beetje leren spelen met d&c, maar dat komt wel. Zeker een aanrader dat gietijzer.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Ik ben ook benieuwd, hoop de MB deze week binnen te krijgen. Maar wil ook alvast een divide en conquer systeem aanschaffen.. Welke D&C en waar hebben jullie deze aangeschaft voor de Masterbuilt?


Als je de prijs van de MB neemt en dan nog het D&C systeem er bovenop, hoeveel zit je dan nog onder de prijs van de Kamado Joe Classic 1?
Heb er toen naar gekeken, maar in mijn geval werden ze dan zo goed als even duur. Echter zit ik nu met een rode en heb een hekel aan de kleur rood. Maar na 2 x bakken erop kan ik hem wel verdragen nu :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
Klopt, mij maakt de kleur niet zoveel uit. Maar de classic 1 was nog 1000 euro dus dan scheelt het nog 200,-. (700 voor de MB en 100 voor de D&C)Verder heb ik van diverse mensen begrepen dat de mal en keramiek exact hetzelfde is en dezelfde garantie en fabriek, dus vandaar dat ik toen de MB besteld heb.
 
Ja dan is het verschil klein, dus dan wordt het een kwestie van smaak. De kleur maakt me niet zoveel uit, maar het onderstel daarintegen vind ik wel een stuk minder mooi bij de KJ1.
 
Laatst bewerkt:
Hier werd het idd ook een kwestie van welke kleur we (lees: de vrouw) het mooist vond in de tuin 😅 Het is dus de zwarte MB geworden.
 
Ja dan is het verschil klein, dus dan wordt het een kwestie van smaak. De kleur maakt me niet zoveel uit, maar het onderstel daarintegen vind ik wel een stuk minder mooi bij de KJ1.

Het onderstel is idd bij de MB wel mooier.

Bestaat de vuurkorf van de MB ook uit 5 delen? Toen niet bekeken, want bij montage van de KJ1 pas gemerkt dat deze uit 5 delen bestond. Dacht dat dit pas vanaf KJ2 was.
Wel heeft de KJ een aslade, maar of dat zo een grote meerwaarde is, weet ik niet.

in ieder geval is het zwart wel mooier.
 
Het onderstel is idd bij de MB wel mooier.

Bestaat de vuurkorf van de MB ook uit 5 delen? Toen niet bekeken, want bij montage van de KJ1 pas gemerkt dat deze uit 5 delen bestond. Dacht dat dit pas vanaf KJ2 was.
Wel heeft de KJ een aslade, maar of dat zo een grote meerwaarde is, weet ik niet.

in ieder geval is het zwart wel mooier.
Yes. Inderdaad ook 5 delen. Is echt identiek verder, op de aslade na. Mocht je nog een masterbuilt onderstel willen, kheb er nog een staan. Die van mij staat in de buitenkeuken.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Yes. Inderdaad ook 5 delen. Is echt identiek verder, op de aslade na. Mocht je nog een masterbuilt onderstel willen, kheb er nog een staan. Die van mij staat in de buitenkeuken.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk

Idd dus hetzelfde als de KJ behalve onderstel, kleur, asla en D&C.
Zelf ben ik wel tevreden van het onderstel en als alles verder bevalt en ik hevig aan het koken sla, koop ik me volgend jaar of jaar erna nog een KJC2 of zo erbij en bou ik alles in een zelfgemaakte buitenkeuken.
 
Ik heb deze gekocht.
DenC
Past perfect. Klein zakje rooksnippers om verzendkosten te besparen.
Hoe is de kwaliteit van deze set? En past hij verder echt goed? Zijn de platesetters ook van goede kwaliteit? Ik krijg hem vrijdag binnen, maar verkoper geeft aan dat dat veel duurder wordt als ik er een DEnC bij wil of kwaliteit minder is.. en dat ik dan wellicht beter een KJ1 classic kan bestellen..
ik hoor het graag!
 
Ben er zelf erg tevreden over. Hij past perfect in de uitsparingen van de firebox ring. Staal lijkt mij gelijkwaardig aan de meegeleverde.
Maar ik heb de originele kj dc nooit echt goed bekeken.
Bijkomend voordeel: Je kunt de meegeleverde steen als pizzasteen gebruiken.

20200730_182118.jpg
 
Ben er zelf erg tevreden over. Hij past perfect in de uitsparingen van de firebox ring. Staal lijkt mij gelijkwaardig aan de meegeleverde.
Maar ik heb de originele kj dc nooit echt goed bekeken.
Bijkomend voordeel: Je kunt de meegeleverde steen als pizzasteen gebruiken.

Bekijk bijlage 5992

Geen idee hoe uwe opbouw en temperatuur is. Pizza ligt rond de 320° a 350° en op die hoogte geen idee of hij het op de lange termijn goed gaat doen.
Ik had van hem vernomen en eveneens op meerdere plaatsen gelezen dat het beter is de platesetter op het hoogste te zetten, 4 x M16 moeren (of iets dergelijks erop) erop en daar de pizzasteen op.

 
Geen idee hoe uwe opbouw en temperatuur is. Pizza ligt rond de 320° a 350° en op die hoogte geen idee of hij het op de lange termijn goed gaat doen.
Ik had van hem vernomen en eveneens op meerdere plaatsen gelezen dat het beter is de platesetter op het hoogste te zetten, 4 x M16 moeren (of iets dergelijks erop) erop en daar de pizzasteen op.


Ik heb idd ook tussen beide stenen een ruimte zitten , ik heb er 4 kokertjes 25x25 mm tussen liggen .
Resultaat is perfect.
Die D&C werkt hier ook prima ondanks dat het een fractie dunner is dan de "originele" versie . Scheelt wel €100 in aanschaf
 
Terug
Bovenaan Onderaan